اچ ام دی در نظر دارد بزودی چندین مدل از گوشی های هوشمند تحت برند خود را رونمایی کند. یکی از آنها گوشی میان رده اچ ام دی Atlas است.

به نظر می رسد HMD Global پس از عرضه Vibe در اوایل سال جاری، در حال آماده سازی یک گوشی مقرون به صرفه دیگر برای بازار ایالات متحده است. گفته می‌شود HMD Atlas که توسط کاربر X @smashx_60 به اشتراک‌گذاری جزئیات دستگاه‌های HMD آینده شهرت دارد، جانشین نوکیا G400 است که در سال 2022 عرضه شد.

این گزارش طراحی اجمالی از ظاهر گوشی از طریق یک طرح و یک تصویر رندر شده ارائه می دهد. HMD Atlas دارای بدنه ای تخت با ماژول دوربین مستطیلی در عقب است. قسمت جلو دارای حاشیه‌های باریک با حفره دوربین وسط برای سلفی است. ما می‌توانیم رندر را در رنگ سبز زیتونی شاهد باشیم، اما احتمالاً رنگ‌های دیگری نیز وجود دارد.

در بخش فنی، شایعه شده است که یک صفحه نمایش 6.64 اینچی IPS LCD با رزولوشن Full HD+ و نرخ نوسازی 120 هرتز در نظر گرفته شده است. قلب تپنده این دستگاه احتمالاً یک چیپ اسنپدراگون 4 نسل 2، همراه با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی خواهد بود.

طبق گزارش ها، بخش دوربین دارای یک سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 است که با یک لنز فوق عریض 5 مگاپیکسلی و یک سنسور عمق در عقب همراه است. برای سلفی، یک دوربین 16 مگاپیکسلی در حفره وسط نمایشگر قرار می گیرد.

باتری 5500 میلی آمپر ساعتی داشته که طبق گزارش ها از فناوری شارژ سریع 4.0 پشتیبانی می کند. گزینه‌های اتصال شامل 5G، وای‌فای 5، بلوتوث 5.1 و NFC شده و گفته می‌شود که این گوشی از طریق اسلات کارت میکرو اس‌دی، اسکنر اثر انگشت جانبی و جک هدفون 3.5 میلی‌متری برای اتصال سیمی، فضای ذخیره‌سازی قابل ارتقا را ارائه می‌کند.

اچ ام دی Atlas یک میان رده خوش استایل

این گزارش همچنین ادعا می کند که HMD Atlas دارای ابعاد 163 در 75 در 8.75 میلی متر و وزن 210 گرم است. قیمت نسخه 8/128 گیگابایتی انتظار می رود 239.99 دلار باشد، اما هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد تاریخ عرضه آن وجود ندارد.

در دیگر خبرها شرکت نوکیا و HMD دو برند شریک هستند که هر سال مجموعه ای از گوشی میان رده خود را معرفی و عرضه می کند. در این بین بزودی باید شاهد انتشار سیستم عامل اندروید 15 برای مدل های فعلی و قبلی این برند باشیم.

نوکیا یکی از معدود برندهایی است که تجربه اندرویدی را در گوشی های هوشمند خود ارائه می دهد. این بدان معناست که وقتی گوگل نسخه جدیدی از سیستم عامل اندروید را منتشر می کند، برند نیازی به تغییر چندانی ندارد. به عبارت دیگر، دستگاه‌های نوکیا می‌توانند نرم‌افزاری را قبل از دستگاه‌های بسیاری از برندهای دیگر دریافت کنند، اما داستان در سال‌های اخیر به این شکل انجام نشده است.

نوکیا در سال های اخیر با عرضه نرم افزار چشمگیر نبوده است. اما، مانند هر سال، ما امیدواریم که این برند پیشرفت کند. به هر حال، اگر یک گوشی هوشمند نوکیا دارید، باید از خود بپرسید که آیا این گوشی برای ارتقای اندروید 15 واجد شرایط است یا خیر. پس از همه، سیستم عامل جدید به دلایل خوب بحث شهر است.

مالک نوکیا، HMD Global، معمولاً دو به‌روزرسانی اصلی سیستم عامل و دو یا سه سال به‌روزرسانی امنیتی را برای گوشی‌های هوشمند نوکیا ارائه می‌کند. متأسفانه، این در مورد گوشی های مقرون به صرفه و پایه صدق نمی کند. آنها به ندرت هیچ بروزرسانی سیستم عامل اندروید را دریافت می کنند.

اندروید 15 در حال حاضر در مرحله توسعه است، با پیش نمایش های متعدد توسعه دهنده و نسخه بتا برای آزمایش کنندگان. طبق جدول زمانی رسمی گوگل، مرحله بتا باید تا ژوئن 2024 ادامه داشته باشد و سپس مرحله پایداری پلتفرم را برای رفع اشکال و بررسی های نهایی طی خواهد کرد.

اگرچه هنوز تاریخ انتشار رسمی اندروید 15 نداریم، اما همه انتظار دارند که در همان زمان سال گذشته، یعنی زمانی در ماه اکتبر، کاهش یابد. احتمالاً این گوشی در کنار سری پیکسل 9 معرفی خواهد شد، که اولین تلفنی است که جدیدترین سیستم عامل اندروید را اجرا می‌کند.

منبع

به این پست امتیاز بدید