اگرچه برنامه‌هایی مانند تلگرام یا جی‌میل از فضای ابری برای ذخیره اطلاعات استفاده می‌کنند و به راحتی از دستگاه‌های مختلف قابل دسترسی هستند، اما گاهی اوقات انتقال اطلاعاتی مانند مخاطبین به تلفن می‌تواند مفید باشد.

نسخه های قدیمی اپلیکیشن موبایل تلگرام امکان نمایش لیست مخاطبان را در قالب های مختلف فراهم می کند. اما متاسفانه تیم توسعه تلگرام به دلایل نامعلومی تصمیم به حذف گزینه مذکور گرفتند. در حال حاضر تنها راه انتقال مخاطبین تلگرام به گوشی، استفاده از تابع همگام سازی است.

در نسخه دسکتاپ تلگرام، همچنان می‌توانید از اطلاعات حساب خود، مانند مخاطبین، یک فایل خروجی ایجاد کنید. اما نکته اینجاست که نمی توان از این فایل برای انتقال مخاطبین تلگرام به گوشی استفاده کرد. زیرا فقط با فرمت های HTML و JSON ذخیره می شود.

با این حال، ذخیره مخاطبین در قالب HTML ممکن است در آینده مفید باشد و در صورت عدم دسترسی به حساب کاربری، امکان بازیابی دستی اطلاعات را فراهم کند. در ادامه با هر دو روش آشنا خواهیم شد. برای آشنایی با روش های انتقال مخاطبین جیمیل نیز می توانید به مقاله نحوه انتقال مخاطبین از جی میل به گوشی های اندروید و iOS مراجعه کنید.

همگام سازی مخاطبان در تلگرام اندروید

بهترین روشی که می توان برای ادغام مخاطبان تلگرام و حافظه دستگاه یا حساب های ابری مانند گوگل استفاده کرد، همگام سازی داخلی مخاطبان تلگرام است. به این ترتیب مخاطبین تلگرام به اکانت گوگل یا آیکلود یا حافظه گوشی منتقل می شوند و شماره هایی که در گذشته در لیست مخاطبین تلگرام نبوده اند به این پیام رسان می پیوندند.

بنابراین، قبل از انجام این کار، توجه داشته باشید که ممکن است به طور ناخواسته مخاطبان جدیدی به لیست تلگرام شما اضافه شوند. برای فعال کردن همگام سازی مخاطبین تلگرام، کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد اپلیکیشن تلگرام گوشی خود شوید. اگر اکانت ندارید می توانید در مقاله آموزش تلگرام نحوه انجام این کار را بیاموزید.
  • در صفحه اصلی برنامه روی نماد همبرگر (سه خط موازی) در گوشه سمت چپ بالا ضربه بزنید تا منوی کلی تلگرام باز شود.
  • اکنون در بین گزینه های موجود، روی Setting ضربه بزنید تا به تنظیمات اکانت تلگرام دسترسی پیدا کنید.
  • گزینه Privacy & Security را انتخاب کرده و سپس به قسمت Contacts بروید.