اگرچه قابلیت تاریخچه تلگرام در روز جمعه ارائه شد، اما فقط کاربران خدمات پولی پریمیوم می توانند به آن دسترسی داشته باشند. اکنون اکانت رسمی توییتر تلگرام رسما تایید کرده است که به زودی تمامی کاربران می توانند در این پیام رسان استوری ارسال کنند.

چندی پیش تلگرام از توسعه قابلیت استوری خبر داد و این قابلیت از روز جمعه در اختیار کاربران قرار گرفت. البته، فقط کاربران خدمات پریمیوم می توانند استوری ارسال کنند، اما همه کاربران می توانند آنها را ببینند.

تمامی کاربران تلگرام می توانند استوری ارسال کنند

در حال حاضر، فقط حساب‌های پریمیوم می‌توانند استوری ارسال کنند و حتی امکان ارسال استوری بر اساس گروه‌ها و کانال‌ها وجود ندارد. اما اکنون با توجه به اکانت رسمی تلگرام در توییتربه زودی همه کاربران می توانند استوری ارسال کنند و انتظار می رود این ویژگی برای کانال ها و گروه ها نیز در دسترس باشد.

استوری ها در تلگرام دارای ویژگی مشابه این ویژگی در سایر پلتفرم ها هستند. شما می توانید استوری های عکس و ویدئو بسازید، البته برخلاف پلتفرم های رقیب، تلگرام به شما امکان انتخاب طول استوری ها را می دهد. استوری های کاربر را می توان به طور خودکار پس از 6، 12، 24 یا 48 ساعت حذف کرد. این در حالی است که اکثر پلتفرم ها دارای بازه زمانی ثابت 24 ساعت هستند.

رابط کاربری استوری های تلگرام مشابه سایر اپلیکیشن ها است و لیستی از استوری های موجود در بالای صفحه چت اصلی این پیام رسان قرار داده شده است. تلگرام همچنین به کاربران این امکان را می دهد که برای هر یک از استوری های خود لیستی از مخاطبین مختلف ایجاد کنند.

برای مشاهده یا اشتراک گذاری استوری ها، باید آخرین نسخه تلگرام را برای اندروید و iOS دانلود کنید. ما در حال حاضر نمی دانیم که چه زمانی قابلیت اشتراک گذاری استوری برای کاربران عادی در دسترس خواهد بود.