فرض کنید عکسی روی گوشی یا تبلت اندروید خود دارید و باید آن را روی کامپیوتر شخصی خود انتقال دهید. برای این منظور چندین گزینه ازجمله انتقال با کابل و سرویس‌های ابری و حتی برنامه دراختیارتان قرار دارد. به‌بیان ساده، انتقال فایل از اندروید به کامپیوتر ویندوزی کار سختی نیست. درادامه با زومیت همراه باشید تا بهترین روش‌ها را برای انجام این‌ کار به شما آموزش دهیم.

انتقال فایل با Nearby Share

آسان‌ترین روش برای اشتراک‌گذاری فایل‌ها (عکس و فیلم و حتی برنامه‌ها) بین دستگاه‌های اندروید یا کروم‌بوک با کامپیوترهای ویندوزی، استفاده از ویژگی Nearby Share گوگل است. شما می‌توانید از این قابلیت به‌صورت آفلاین و آنلاین استفاده کنید. همچنین، امکان تعیین این موضوع وجود دارد که چه‌ کسی می‌تواند محتوا را با شما اشتراک‌گذاری کند و همه‌چیز را تحت‌کنترل خواهید داشت.

قبلاً مقاله‌ای مجزا درباره‌ی روش کار با Nearby Share در زومیت منتشر کرده‌ایم که درصورت تمایل می‌توانید آن را مطالعه کنید.

برای استفاده از Nearby Share، مطمئن شوید دستگاهتان از اندروید ۶ یا نسخه‌های جدیدتر استفاده می‌کند و بلوتوث و GPS آن نیز روشن است.

۱. Nearby Share را روی ویندوز نصب و دستورالعمل‌های صفحه را دنبال کنید تا مراحل راه‌اندازی روی کامپیوتر انجام شود.

۲. با مراجعه به تنظیمات دستگاه اندروید خود، گزینه‌ی Nearby Share را فعال کنید.

۳. روی دستگاه اندروید به مسیر فایلی که قصد دارید به‌ کامپیوتر انتقال دهید، مراجعه کنید و روی دکمه‌ی Share ضربه بزنید. اکنون Nearby Share را بین گزینه‌ها مشاهده خواهید کرد.

۴. روی Nearby Share ضربه بزنید و سپس کامپیوتر ویندوزی خود را انتخاب کنید.