انکر می‌گوید که پاور بانک 321 خود (PowerCore 5K با شماره مدل A1112) را به‌دلیل خطر آتش‌سوزی ناشی از نقص ساخت، جمع‌آوری می‌کند. این دستگاه یک پاوربانک جمع‌وجور با دو درگاه، یکی برای USB-C و دیگری برای USB-A است. انکر می‌گوید که «تنها تعداد کمی» از این دستگاه‌ها دچار چنین ریسکی هستند، اما به‌هرحال همه آن‌ها را جمع‌آوری می‌کند. این دستگاه‌ها بعد از مارس 2023 به بازار عرضه شده بودند.

به گزارش سایت رسمی انکر، در متن سفید چاپ شده روی این دستگاه‌ها عبارت «پاور بانک Anker 321 (PowerCore 5K، مشکی)، مدل A1112» وجود دارد؛ بنابراین کاربرانی که دارنده چنین پاوربانکی هستند، بهتر است از چنین پاوربانکی استفاده نکنند. دارندگان این پاور بانک انکر باید در فرمی مخصوص شماره سریال دستگاه خود را وارد نمایند تا دستگاه‌شان شامل طرح تعویض شود. همچنین درهنگام تعویض، دارندگان این محصول باید فاکتور خرید خود را به خدمات پس از فروش انکر ارائه دهند.

نحوه جمع‌آوری باتری‌های معیوب توسط انکر

انکر اعلام کرده که به دفع مسئولانه باتری‌های این دستگاه متعهد است. به‌همین دلیل با آژانس حفاظت از محیط‌زیست یا Call2Recycle در دفع این نوع باتری‌ها همکاری می‌کند. بنابراین از کاربران خواسته است تا این باتری‌ها را در سطل زباله‌ها نیندازند زیرا خطر آتش‌سوزی وجود دارد؛ در عوض از آن‌ها می‌خواهد که به آژانس حفاظت از محیط‌زیست یادشده مراجعه کنند.

این تنها فراخوانی نیست که انکر تابه‌حال داشته است. این شرکت همچنین سال گذشته پاور بانک‌های 535 را پس از اینکه مشخص شد یکی از آن‌ها دلیل احتمالی آتش‌سوزی خانه‌ای در مریلند بوده، فراخواند.

موضوع آتش‌سوزی دستگاه‌های الکترونیکی در سال‌های گذشته یکی از موارد مورد بحث بوده است. برخی از محصولات الکترونیکی شرکت‌ها به‌دلایل نامعلوم دچار چنین مسئله‌ای شده‌اند. به‌عنوان مثال چند سال پیش برخی گوشی‌های پرچمدار نوت 7 سامسونگ دچار آتش‌سوزی می‌شدند و این مسئله در آن زمان مسبب مشکلات بسیاری برای سامسونگ شد.