یک پروژکتور هوش مصنوعی پوشیدنی که به زودی فروخته می شود به ما می گوید که فناوری به سرعت در حال پیشرفت است. این فناوری حدود یک ماه پیش در یک سخنرانی TED برجسته شد. اکثر افراد حاضر در این سخنرانی معتقد بودند که این پروژکتور هوش مصنوعی نمی تواند به این زودی ساخته و منتشر شود. اما اکنون شرکت Humane اعلام کرده است که می خواهد پروژکتور هوش مصنوعی خود را تا پایان سال جاری معرفی کند.

ما یک پروژکتور با هوش مصنوعی می پوشیم

در کنفرانس TED، بنیانگذار Humane، عمران چوداری از یک پروژکتور جیبی که از پیراهن او بیرون آمده بود، رونمایی کرد. این عکس ها توسط یک خبرنگار ناشناس منتشر شده است. این دستگاه کوچکتر از گوشی هوشمند است و مجموعه ای از دوربین ها و حسگرها روی محصول دارد که می تواند تصاویر را روی دست ها، میزها یا هر سطح دیگری پخش کند. شاید بزرگترین جذابیت Humane و پروژکتور هوش مصنوعی این باشد که تیم این شرکت متشکل از دو مهندس و طراح اپل است که تاثیر زیادی در پروژه های مک، آی پد و آیفون داشتند. در مارس سال گذشته، Humane دور جدیدی از سرمایه گذاری به ارزش 100 میلیون دلار را با مشارکت OpenAI و مایکروسافت راه اندازی کرد. سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI به یک سرمایه گذار بزرگ در Humane تبدیل شده است. بنابراین، می توان فرض کرد که هوش مصنوعی به طور گسترده در اکثر عملکردهای دستگاه Humane استفاده خواهد شد.

پروژکتور با هوش مصنوعی

در ویدئویی که توسط Humane در یوتیوب منتشر شد، مدیر رسانه این شرکت، سام شفر، به ما گفت که می‌توانید در اواخر سال جاری سفارش دهید و به مردم دستور داد تا برای این فرصت به لیست انتظار شرکت بپیوندند. خرید این محصول جادویی را از دست ندهید. اولین نکته ای که در مورد Humane باید به آن توجه کرد، جدا از تکیه بر هوش مصنوعی، این است که این پروژکتور یک دستگاه پوشیدنی است و هدف آن تعامل با دنیای واقعی در حین استفاده از آن در فعالیت های روزمره است. تعامل در دنیای واقعی ممکن است برخی افراد را به دلیل نقض حریم خصوصی مضطرب کند، اما عمران چوداری به کاربران اطمینان می دهد که این محصول امنیت حریم خصوصی را حفظ می کند و استفاده از آن بی خطر است.

هزینه احتمالی پروژکتور با هوش مصنوعی

این محصول در حال حاضر برای پیش‌سفارش در اواخر سال 2023 در دسترس است، اما قیمت نهایی Humane مشخص نیست. هدف پروژکتور هوش مصنوعی جایگزینی گوشی‌های هوشمند و ساعت‌های هوشمند و احتمالاً با قیمتی مشابه با گوشی‌های هوشمند و ساعت‌های هوشمند موجود است. در بازار باشید به یاد داشته باشید که قیمت آیفون 14 از 799 دلار، آیفون 14 پرو از 999 دلار و اپل واچ سری 8 با قیمت 399 دلار آغاز می شود. امیدواریم محصول Humane با قیمت مناسب تری وارد بازار شود. بی شک در آینده نزدیک شاهد اطلاعات و تصاویر بیشتری از این محصول خواهیم بود.