با معرفی تراشه های سری 3 نانومتری A و سری M در آیفون 15 و مک بوک اپل، بازار شاهد یک جهش بزرگ در عملکرد و کارایی است. این تراشه ها توسط شرکت تولید تراشه TSMC تولید می شود که اپل یکی از مشتریان اصلی این شرکت است.

طبق گزارش اخیر The Information  شرکت TSMC اپل را برای تراشه های 3 نانومتری A17 Bionic آیفون 15 پرو که معیوب هستند تامین نمی کند. اکنون این کمی غیرعادی به نظر می‌رسد زیرا مشتریان TSMC معمولاً باید برای قالب های موجود در آن از جمله موارد معیوب هزینه پرداخت کنند.

طبق گزارش ها، تراشه جدید A17 Bionic اپل که بر روی فرآیند 3 نانومتری TSMC ساخته شده، دستاوردهایی در عملکرد محاسباتی و گرافیکی به ارمغان می آورد و بنابراین به گوشی های هوشمند امکان می دهد برنامه ها و عملکردها را سریعتر از همیشه بارگذاری کنند. با چنین جهشی بزرگ، سازندگان تراشه می توانستند مبلغ قابل توجهی را دریافت کنند، اما این توافق داستان متفاوتی را بیان می کند.

یک تحلیلگر اپل چنین گزارش‌هایی را رد می‌کند و می‌گوید:

 TSMC بیشتر هزینه تراشه‌های معیوب را به قیمت فروش هر تراشه تمام‌شده اختصاص می‌دهد. بهترین شواهد این است که هزینه پردازنده جدید مورد استفاده در آیفون‌های جدید هر سال به طور قابل توجهی افزایش می یابد و A17 امسال نیز از این قاعده مستثنی نیست. او هرگونه گزارشی در مورد توافق مبنی بر عدم پرداخت برای تراشه معیوب را رد می کند. در حال حاضر هیچ یک از طرفین اعلامیه رسمی نکرده اند و می توانند در روزهای آینده آن را اعلام کنند.

اپل به دنبال تراشه 3 نانومتری ناکارآمد نیست

در اخباری مرتبط فناوری های هوش مصنوعی به سرعت در حال گسترش هستند. در حال حاضر، OpenAI با ChatGPT پیشتاز رقابت است، در حالی که تقریباً همه شرکت های فناوری در تلاش هستند تا بخشی از این میدان بازی باشند. با این حال، به نظر می‌رسید که اپل به کندی پیش رفته و گام‌های قابل‌توجهی در هوش مصنوعی بر نمی‌دارد. اما اطلاعات اخیر نشان می دهد که این ممکن است کاملا درست نباشد. به نظر می رسد که اپل به دنبال استعداد در هوش مصنوعی مولد است.

مطمئناً دانستن برنامه‌های آینده یک شرکت غیرممکن است، اما اگر به سرنخ‌ها توجه کنید، می‌توانید ایده ای بدست آورد. در مورد اپل، این سرنخ ها از آگهی های شغلی به دست می آیند. این غول فناوری اخیراً آگهی‌های شغلی بسیاری را در زمینه هوش مصنوعی مولد منتشر کرده است، حوزه‌ای که به نظر می‌رسید قبلاً هیچ برنامه‌ای نداشت. علاوه بر این، این آگهی های شغلی نه تنها در ایالات متحده، بلکه در اروپا و آسیا نیز منتشر شد.

متاسفانه اطلاعات دقیقی در مورد برنامه های این شرکت در زمینه هوش مصنوعی وجود ندارد. با این حال، برخی ادعاها حاکی از آن است که اپل از این فناوری برای هوشمندتر و کاربردی تر کردن سیری استفاده خواهد کرد. چت بات های هوش مصنوعی زیادی در حال حاضر وجود دارد. اما هیچ کدام از آنها ویژگی های دستیار صوتی را ندارند. اگر این شرکت بتواند این فناوری را قبل از رقبای خود آماده کند، می تواند تجربه دستیار صوتی برتر خود را به سطح کاملاً جدیدی برساند.

به هر حال باید منتظر ماند تا مشخص شود کمپانی کوپرتینویی چه برنامه ای برای آینده دارد و آیا محصولی در این زمینه ارائه خواهد داد یا خیر. در اخباری مرتبط اپل شهریور امسال نسل جدید آیفون های خود را با نام سری آیفون 15 معرفی می کند.

منبع

به این پست امتیاز بدید