زمانی که آیفون 15 پرو برای اولین‌بار به بازار عرضه شد، انتقادات زیادی در مورد داغ‌شدن بیش از حد آن از طرف کاربران شنیده شد؛ اگرچه حالا اپل ادعا می‌کند که این مشکل را برطرف کرده است، اما هنوز برای برخی از کاربران این مشکل ادامه دارد و بنابراین احتمالاً این یک مشکل کاملاً نرم‌افزاری نیست. اپل می‌خواهد مطمئن شود که این مشکل در سال جاری دوباره ظاهر نشود و همانطور که تصاویر افشاشده از باتری آیفون 16 نشان می‌دهد، تغییراتی را برای جلوگیری از داغ‌شدن این گوشی انجام داده است.

تصاویر منتشرشده توسط منبعی آگاه به نام «ماجین بو» در شبکه اجتماعی X، ظاهر و طراحی احتمالی باتری آیفون 16 را نشان می‌دهد. این باتری شباهت زیادی به باتری آیفون 15 دارد اما به جای یک پوشش فویلی، پوشش فلزی دارد. ظاهراً اپل ابتدا قصد داشت سطح این باتری را براق طراحی کند اما بعداً به پوسته فلزی مات رضایت داد. احتمالاً پوسته فلزی در توزیع گرما بهتر عمل می‌کند. ظاهراً اپل کانکتور این باتری را نیز بازطراحی کرده است.

این تغییر برای اولین‌بار در ماه نوامبر توسط KosutamiSan@ فاش شد؛ او گفته بود که ممکن است گوشی بعدی اپل به نوعی پد گرمایی گرافن مجهز شود، زیرا گرافن رسانایی حرارتی بهتری نسبت به مس دارد.

ظرفیت احتمالی باتری آیفون 16

طبق تصاویر فاش‌شده، آیفون 16 باتری 3597 میلی‌آمپرساعتی خواهد داشت که به آن اجازه می‌دهد بیشتر از آیفون 15 دوام بیاورد.

هنوز مشخص نیست که آیا باتری آیفون 16 دارای چگالی بیشتر برای افزایش طول عمر باتری خواهد بود یا خیر. همچنین معلوم نیست این گوشی آیا به‌جای محفظه آلومینیومی از بدنه فولاد ضدزنگ برخوردار است یا خیر. هر دوی این تغییرات برای باتری آیفون 16 پرو مکس شایعه شده است.

اگرچه همه کاربران آیفون 15 پرو مشکلات گرمای بیش از حد را تجربه نکردند، اما اپل تصمیم گرفته است تا رویکرد پیشگیرانه‌ای در قبال آیفون 16 داشته باشد.

با وجود تمام ویژگی‌های هوش مصنوعی که گفته می‌شود در سیستم‌عامل iOS 18 قرار خواهند گرفت، گوشی‌های جدید اپل احتمالاً گرمای بیشتری نسبت به نسل فعلی تولید خواهند کرد و این اقدامات اپل از داغ‌شدن غیرقابل تحمل سری iPhone 16 جلوگیری خواهد کرد.