آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس از زمان عرضه خود با مشکل گرمای بیش از حد مواجه بوده اند. اما اکنون کاربران گزارش می دهند که گوشی های آنها با مشکل تورم باتری مواجه شده است.

یک Redditor با نام کاربری u/Leather_Cheerio_402 تصویری از آیفون 15 پرو خود با باتری متورم شده منتشر کرد که باعث برآمدگی نمایشگر می شد. کاربر گفت که آنها فقط چند روز است که گوشی را در اختیار دارند و هنگام نصب کیس متوجه مشکل شده اند.

شاید جالب ترین چیز این باشد که آنها گوشی را به یک فروشگاه اپل بردند اما به آنها گفته شد که باید آن را به Verizon، جایی که آن را خریداری کرده بودند، برگردانند. انجمن آیفون از اپل به خاطر این پاسخ انتقاد کرده و گفته است که Genius Bar باید بدون توجه به اینکه از کجا گوشی را خریده است به کاربر کمک کند.

خوشبختانه، مالک بعداً در تاپیک ذکر کرد که Verizon با تعویض گوشی موافقت کرده است. این اولین مورد از آیفون 15 پرو با باتری متورم شده بوده و مشخص نیست که چه چیزی باعث ایجاد باتری های متورم در گوشی می شود. توجه به این نکته ضروری است که این فقط یک حادثه جداگانه بوده و ما نمی دانیم چه چیزی باعث متورم شدن باتری شده است.

به هر حال، این موضوعی است که باید مراقب آن بود، به خصوص اگر با مشکل داغ شدن بیش از حد آیفون 15 پرو خود مواجه هستید. همچنین، اگر متوجه شدید که باتری آیفون 15 پرو شما متورم شده، باید فوراً استفاده از آن را متوقف کنید و با اپل یا ارائه دهنده خدمات مجاز تماس بگیرید. باتری های متورم می توانند خطرناک باشند و باعث آتش سوزی شوند.

آیفون 15 پرو و مشکلات ادامه دارش

آیفون 15 پرو در حال تبدیل شدن به یک دستگاه قدرتمند است، اما ممکن بوده هزینه ای داشته باشد: گرم شدن بیش از حد. گزارش های جدید حاکی از آن است که تراشه A17 Pro این گوشی که توسط TSMC ساخته شده، حتی با استفاده منظم، مستعد گرم شدن بیش از حد است.

A17 Pro اولین تراشه 3 نانومتری اپل و در واقع در جهان است. در حالی که این به افزایش عملکرد کمک می کند، به نظر می رسد که باعث گرم شدن بیش از حد تراشه نیز می شود. افشاگر Revegnus در ماه مارس توییت کرد که TSMC با فرآیند 3 نانومتری دست و پنجه نرم می‌کند و در نتیجه، اپل ممکن است استانداردهای خود را برای تراشه A17 Pro کاهش داده باشد. این بدان معناست که اپل ممکن بوده تراشه هایی را پذیرفته باشد که در غیر این صورت رد می شدند.

اخیرا، Revegnus همچنین یک نقشه حرارتی از iPhone 15 Pro به اشتراک گذاشته است که نشان می دهد منطقه اطراف چیپست A17 Pro با دمایی که به 48 درجه سانتیگراد یا 118.4 درجه فارنهایت می رسد، بدون تعجب داغترین است. یوتیوبر وادیم یوریف معتقد است که اپل برای دستیابی به نتایج بنچمارکی که می‌خواست، وات تراشه A17 Pro را افزایش داد، اما این افزایش مصرف انرژی ممکن است منجر به کاهش عمر باتری و همچنین گرم شدن سریع‌تر گوشی شود.

از آنجایی که آیفون 15 پرو به سرعت گرم می شود، در نهایت عملکرد گوشی را کاهش می دهد تا از آسیب به اجزای داخلی آن جلوگیری کند. همچنین، هنگامی که گوشی می تواند تا 118.4 درجه فارنهایت داغ شود، آنقدر داغ بوده که باعث سوختگی درجه یک هم خواهد شد. این به ویژه نگران کننده است زیرا آیفون 15 پرو راه حل خنک کننده ای ندارد. منتقد TechTablets همچنین تایید کرده که دریچه بخار A17 Pro آیفون 15 پرو مکس بد است.

منبع

 

به این پست امتیاز بدید