چندی پیش اپل آیپد پرو جدید را با تراشه M4 معرفی کرد که حتی از آی پاد نانو با ضخامت 5.1 میلی متر هم باریکتر بود. حالا بلومبرگ در گزارشی جدید می گوید عرضه این دستگاه راه را برای ورود دستگاه های جدید اپل هموار می کند که می خواهند باریک ترین و سبک ترین دستگاه ها در رده خود باشند.

مارک جرمن، خبرنگار بلومبرگ در یادداشتی جدید مدعی شد که iPad Pro M4 آغازگر کلاس جدیدی از دستگاه‌های اپل خواهد بود که قصد دارند عنوان نازک‌ترین و سبک‌ترین محصولات را در مقابل رقبا به خود اختصاص دهند. در این گزارش، آلمانی اطلاعاتی را که قبلاً توسط The Information به بیرون درز کرده بود، تأیید می کند که می گوید سری آیفون 17 دارای مدل جدیدی با طراحی تازه خواهد بود که بسیار نازک تر از آیفون های فعلی خواهد بود.

آیفون، مک‌بوک پرو و ​​اپل واچ در حال نازک‌تر شدن و نازک‌تر شدن هستند

به گزارش خبرنگار بلومبرگ، اپل همچنین در حال کار بر روی نسخه های جدید مک بوک پرو و ​​آیپد پرو است که باریک تر از نسخه فعلی هستند. او معتقد است که حتی اپل واچ نیز نازکتر خواهد شد تا این طراحی جدید در تمامی محصولات این شرکت پیاده سازی شود.

نکته جالب توجه در اینجا این است که مک بوک پرو 2021 با طراحی مجدد خود ضخیم تر و سنگین تر شده است. در این طراحی جدید شاهد بازگشت پورت های کارت حافظه Magsafe، HDMI و SD بودیم. حال باید دید کاهش ضخامت این دستگاه باز هم به معنای حذف برخی از این پورت ها خواهد بود یا خیر؟

مارک گارمن قبلا گفته بود که اپل واچ ایکس با طراحی جدید خود بزرگترین تغییر طراحی را در ساعت هوشمند اپل ایجاد خواهد کرد. با این حال هنوز نمی دانیم این دستگاه چه زمانی رونمایی می شود. همچنین مشخص نیست مک بوک پرو با طراحی جدید چه زمانی عرضه خواهد شد.

با توجه به اینکه طراحی بسیاری از محصولات اپل به بلوغ رسیده است، این شرکت می تواند با تمرکز بر کاهش ضخامت آنها حرف جدیدی بزند. اما باید دید واکنش کاربران به این تغییر مثبت خواهد بود یا خیر.