اچ‌تی‌سی قصد ندارد کسب‌وکار گوشی‌های هوشمند خود را تعطیل کند. در واقع این شرکت قرار است استراتژی جدیدی را برای عرضه‌ی یک یا دو گوشی در هر سال دنبال کند. هوانگ ژائوینگ، معاون ارشد تجارت جهانی و بازاریابی HTC، در اظهارات اخیر خود به تشریح برنامه‌ها و دیدگاه‌های این شرکت در رابطه با آینده‌ در بخش بسیار رقابتی گوشی‌های هوشمند پرداخت.

براساس اطلاعات منتشر شده استراتژی HTC بر حفظ همکاری خود با کوالکام و استفاده از پردازنده‌های سری اسنپدراگون ۷ در مدل‌های آتی متمرکز است. این تصمیم با هدف این شرکت هم‌خوانی دارد تا به جای روی آوردن به سری پیشرفته‌تر اسنپدراگون ۸، نیازهای مناسب‌تر مشتریان خود را تأمین کند.

اچ‌تی‌سی وظیفه‌ی اصلی گوشی‌های هوشمند را ارتباطات می‌داند، هرچند که روی بخش طراحی و تکنولوژی هم کار می‌کند. HTC بر اهمیت پایدار ارتباطات موبایل تأکید می‌کند و استراتژی‌های مربوط به توسعه و عرضه‌ی محصول را مدیریت می‌کند. هنوز مشخصات و تاریخ عرضه‌ و محدوده‌ی قیمت گوشی جدید این شرکت اعلام نشده است.

عملکرد اخیر HTC، به ویژه فروش گوشی اچ تی سی سری U23، استراتژی این برند را تأیید می‌کند. طبق گفته‌ی هوانگ ژائوینگ، سری U23، شامل گوشی‌های HTC U23 و HTC U23 Pro، شاهد افزایش فروش قابل توجه حداقل ۳۰ درصدی در مقایسه با HTC Desire 22 Pro بوده است. این دستاورد باتوجه به اینکه سری U23 تنها ۶ ماه است که در بازار حضور دارد، قابل توجه است. تمرکز HTC بر بهبود ویژگی‌های این گوشی، به خصوص ماژول‌های دوربین، واکنش مثبت بازار را به همراه داشته است.

علاوه‌بر گوشی‌های هوشمند، HTC فعالانه در حال توسعه‌ی اکوسیستم موبایلی خود است. این شرکت همچنین با مقامات شهر کائوسیونگ برای ایجاد یک کلان‌شهر مجازی همکاری کرده است.