خرید لپ‌تاپ از سازنده‌ی بزرگی مانند اچ‌پی به‌خاطر گزینه‌های زیاد آن ممکن است سخت باشد. به گزارش ورج، اچ‌پی با علم به این موضوع تصمیم گرفته است مدل‌های خود را ساده کند. مدل‌های Envy و Pavilion و Dragonflies جای خود را به OmniBook برای مصرف‌کننده‌های عمومی و EliteBook و ProBook برای شرکت‌ها داده‌اند.

اچ‌پی از یک جدول جدید برای دسته‌بندی لپ‌تاپ‌های خود استفاده می‌کند؛ برای مثال کامپیوترهای شخصی هوش مصنوعی جدید اچ‌پی، HP OmniBook X AI و HP EliteBook Ultra AI نامیده می‌شوند.

HP Inc.

بزرگترین تمایز بین یک لپ‌تاپ‌ با هوش مصنوعی و یک لپ‌تاپ معمولی، واحد پردازش عصبی یا NPU است. برای اینکه لپ‌تاپ از نوع هوش مصنوعی تلقی شود باید حداقل ۴۰ تریلیون عملیات در ثانیه انجام دهد. لپ‌تاپ‌های جدید OmniBook X AI و EliteBook Ultra AI هر دو پردازنده‌های ۱۲ هسته‌ای اسنپدراگون ایکس الیت دارند. کوالکام ادعا می‌کند این پردازنده‌ می‌تواند ۴۵ تریلیون عملیات در ثانیه انجام دهد. به همین دلیل لپ‌تاپ‌ها‌ی اچ‌پی با پردازنده‌ی ایکس الیت در نام خود عبارت AI را دارند.

EliteBook Ultra AI
OmniBook X AI

از ویژگی‌های هوش مصنوعی لپ‌تاپ‌های جدید می‌توان به استفاده از نرم‌افزار AI Companion داخلی برای ChatGPT 3.5، بهینه‌سازی عملکرد مبتنی بر هوش مصنوعی، برنامه‌ی جدید به نام Poly Camera Pro برای ارائه‌ی ویژگی کنترل‌های دوربین مبتنی بر هوش مصنوعی در هر وب‌کم و اکثر برنامه‌های کنفرانس ویدیویی اشاره کرد.

با اینکه قابلیت‌های هوش‌مصنوعی آمنی‌بوک ایکس ای آی و الیت‌بوک اولترا ای آی خاص نیستند اما مانند دیگر لپ‌تاپ‌های رده‌بالای اچ‌پی مشخصات خوبی دارند. هر دو نازک (۱۳٫۹۷ میلی‌متر در باریک‌ترین مدل و ۱۴٫۴۷ میلی‌متر در ضخیم ترین مدل) و سبک (۱٫۳۴ کیلوگرم) هستند. هر دو در نسخه‌ی پایه دارای ۱۶ گیگابایت رم و نمایشگرهای لمسی ۱۴ اینچی با وضوح ۲٬۲۴۰ در ۱٬۴۰۰ هستند. آمنی‌بوک حداکثر ۳۲ گیگابایت رم و الیت‌بوک حداکثر ۱۶ گیگابایت رم دارد.

قیمت لپ تاپ جدید آمنی‌باکس ایکس ای‌آی از ۱٬۱۹۹٫۹۹ دلار با یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی شروع می‌شود. قیمت لپ تاپ اچ پی مدل الیت‌بوک اولترا ای‌آی از ۱٬۶۹۹٫۹۹ دلار شروع می‌شود. عرضه‌ی لپ‌تاپ‌های جدید اچ‌پی از ۱۸ جولای (۲۸ تیر) آغاز خواهد شد.