گوگل اسیستنت سال‌هاست که به یکی از بهترین دستیارهای هوش مصنوعی دنیا تبدیل شده است. این سرویس بسیار توانمندتر از سیری در گوشی آیفون است، کمتر از الکسا شما را به خرید چیزهای مختلف ترغیب می‌کند و فاصله‌ی زیادی با بیکسبی در گوشی سامسونگ دارد.

با همه‌ی این‌ها، گوگل اسیستنت در برخی زمینه‌ها درخشان ظاهر نمی‌شود. یکی از بزرگ‌ترین معایب اسیستنت این است که باید همیشه به اینترنت متصل باشد؛ بنابراین وقتی اینترنت گوشی قطع شود، دسترسی به تقریباً تمامی قابلیت‌های این دستیار غیرممکن خواهد شد.

خبرگزاری اینفورمیشن در گزارشی اختصاصی می‌گوید گوگل در پی تغییر شرایط است. بر اساس ادعای منابع آگاه، سازنده‌ی گوشی پیکسل می‌خواهد دستیار هوش مصنوعی جدیدی به نام پیکسی (Pixie) رونمایی کند. پیکسلی قابلیت‌های جدیدی خواهد داشت و به‌صورت انحصاری وارد گوشی‌های پیکسل می‌شود.

مقاله‌های مرتبط

پیکسی (که شاید نامش در نهایت تغییر کند) مبتنی‌بر مدل زبانی بزرگ جمنای نانو (Gemini Nano) خواهد بود. به‌لطف این مدل هوش مصنوعی، پیکسی می‌تواند کارهایی مثل خلاصه‌سازی متن را به‌صورت آفلاین انجام دهد.

به ادعای اینفورمیشن، پیکسی اطلاعات اپلیکیشن‌هایی مثل جیمیل و گوگل مپس را بررسی می‌کند تا با سلایق کاربر آشنا شود و پیشنهادهای متنوعی به او بدهد. گوگل تلاش می‌کند با پیکسی، تعداد کسانی که به خرید گوشی پیکسل علاقه دارند را افزایش دهد.

ظاهراً دستیار پیکسی قرار است نخستین بار وارد گوشی‌های سری پیکسل ۹ شود. این محصولات احتمالاً پاییز سال ۲۰۲۴ از راه خواهند رسید.