لیندا یاکارینو، مدیرعامل ایکس، در پست جدیدی می‌گوید این شبکه‌ی اجتماعی تقریباً ۲۰ میلیون دلار به تولیدکنندگان محتوا پرداخت کرده است. ایکس که قبلاً توییتر نام داشت، پرداخت دستمزد به کاربرانش را اوایل تابستان شروع کرد.

طرح درآمدزایی ایکس، مبتنی‌بر تبلیغاتی است که این شبکه‌ی اجتماعی در ریپلای‌های هر پست نمایش می‌دهد. بر اساس قوانین ایکس، بخشی از درآمد ناشی از این تبلیغات، باید به کاربر برسد؛ البته فقط به شرطی که آن کاربر حساب تأییدشده (اشتراک ایکس پریمیوم یا توییتر بلو سابق) داشته باشد.

صرفاً کاربرانی در طرح درآمدزایی شرکت داده می‌شوند که اشتراک ایکس پریمیوم بخرند، بیشتر از ۵۰۰ فالوور داشته باشند و در سه ماه بتوانند بیش‌از پنج میلیون بازدید برای پست‌هایشان ثبت کنند.

در اولین دور از طرح درآمدزایی ایکس، پنج میلیون دلار به کاربران داده شد. رسیدن آمار پرداخت به ۲۰ میلیون دلار نشان می‌دهد که در ماه‌های اخیر تعداد بسیار بیشتری از کاربران ایکس وارد طرح درآمدزایی شده‌اند. این طرح باعث شده است که تولیدکنندگان محتوا، فالوورهایشان را به نوشتن کامنت ترغیب کنند.