تیک‌تاک محبوب‌ترین شبکه‌ی اجتماعی جهان برای انتشار و تماشای محتوای ویدیویی کوتاه محسوب می‌شود. تهدید این پلتفرم به‌قدری جدی شده که سایر رسانه‌های اجتماعی مجبور شدند امکان انتشار و ویرایش ویدیوهای کوتاه را به کاربرانشان ارائه دهند. بدین‌ترتیب اثرگذاری تیک‌تاک بر شبکه‌های اجتماعی دیگر غیرقابل کتمان است. اکنون تیک‌تاک تصمیم دارد با الهام‌گرفتن از ایکس (توییتر سابق) سرویس اشتراکی ماهانه‌‌ای ارائه کند تا کاربران بتوانند از تجربه‌ی بدون تبلیغات این پلتفرم لذت ببرند.

سایت Androidauthority با تجزیه‌وتحلیل کدهای جدیدترین نسخه‌ی تیک‌تاک دریافت این شبکه‌ی اجتماعی قصد دارد طرح اشتراک ماهانه‌ی بدون تبلیغات را به‌عنوان گزینه‌ای جدید دراختیار کاربران خود قرار دهد.

نسخه‌ی جدید تیک‌تاک امکان خرید اشتراک را برای برخی افراد فعال کرده است. همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، کاربران ایالات‌ متحده برای خرید این سرویس در مرحله‌ی آزمایشی باید ماهانه ۴٫۹۹ دلار پرداخت کنند.

در لحظه‌ی نوشته‌شدن این مقاله، تیک‌تاک هیچ اطلاعیه‌ای درمورد سرویس اشتراکی جدید خود منتشر نکرده و بنابراین فرض می‌کنیم ویژگی مذکور درحال‌حاضر فقط در حالت آزمایشی فعال شده است. ازطرفی امکان دارد سرویس اشتراکی، پس‌ از انتشار عمومی با قیمتی متفاوت دردسترس کاربران قرار گیرد.

درآمد اصلی تیک‌تاک از تبلیغات تأمین می‌شود. این پلتفرم اجتماعی چند مکانیزم تقسیم درآمد نیز دارد و بخشی از آن را به تولیدکنندگان محتوا پرداخت می‌کند. علاوه‌براین کاربران می‌توانند برای حمایت از محتواسازان موردعلاقه‌ی خود در این شبکه‌ی اجتماعی، به‌طور مستقیم اشتراک آن‌ها را خریداری کنند.

شبکه‌ی اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نیز سرویسی به‌نام X Premium دارد که علاوه‌بر حذف تبلیغات، مزیت‌های دیگری مثل دسترسی به سرویس درآمدزایی را به کاربران ارائه می‌دهد.