به گفته این شرکت، سرویس اینترنت ماهواره ای استارلینک اسپیس ایکس به نقطه عطف جدیدی رسیده است و اکنون بیش از 3 میلیون مشتری در سراسر جهان دارد.

اسپیس ایکس دیروز در پستی در شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق) با ویدئوی کوتاهی از راه اندازی بشقاب ماهواره ای استارلینک اعلام کرد: استارلینک بیش از 3 میلیون نفر را در 100 کشور، جغرافیا و بسیاری از بازارها به اینترنت پرسرعت متصل می کند.

Starlink اسپیس ایکس به نقطه عطف جدیدی رسیده است: 3 میلیون کاربر

ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس با انتشار پیامی از مشتریانش تشکر کرد و به تیمش برای دستیابی به ۳ میلیون مشترک در ۹۹ کشور تبریک گفت.

SpaceX به سرعت در تلاش است تا سرویس ماهواره ای Starlink را به این مرحله برساند. هدف اصلی Starlink این است که اتصال اینترنت را به مکان‌های بدون سرویس یا بدون خدمات در سراسر جهان بیاورد. با این حال، همه کاربران در اکثر مناطق می توانند از این سرویس استفاده کنند.

اسپیس ایکس اولین گروه 60 ماهواره ای خود را در می 2019 به مدار پایین زمین پرتاب کرد و امروز حدود 6000 ماهواره کوچک را در مدار پایین زمین قرار داده است. استقرار اولیه ماهواره های Starlink راه را برای راه اندازی سرویس بتا در اکتبر 2020 هموار کرد. تا فوریه سال بعد، این سرویس نتوانست به 10000 کاربر در سراسر جهان برسد. در دسامبر 2022، تعداد کاربران Starlink به حدود یک میلیون نفر رسید و اکنون نقطه عطف جدیدی ایجاد کرده است.

هزینه این سرویس برای مشتریان خانگی از 120 دلار در ماه برای اینترنت نامحدود شروع می شود. ماهواره های استارلینک نه تنها توسط مشتریان مسکونی و تجاری، بلکه توسط خطوط هوایی برای دسترسی به اینترنت در طول پرواز و توسط کشتی های کروز استفاده می شود تا مسافران بتوانند در دریا در ارتباط باشند. از این فناوری برای کمک به مناطق آسیب دیده نیز استفاده می شود.