رسیدن به ۳۴ میلیون مشترک گیم پس نشان می‌دهد ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس فروش خوبی را تجربه‌ کرده‌اند اما همه‌ی دارندگان این کنسول‌ها تمایل زیادی به خرید سرویس Cloud Gaming ندارند.

طبق اعلام اسپنسر، هدف مایکروسافت این نیست که همه‌ی کاربران ایکس باکس را به مشترکان سرویس گیم پس تبدیل کند. او در مصاحبه با سایت ورج گفت: «من بارها گفته‌ام شاید ۱۰ تا ۱۵ درصد از درآمد محتوا و خدماتمان از مشترکان این سرویس به‌دست آید که برای کسب‌وکار ما خوب است، اما هیچ طرحی وجود ندارد که بگوید همه باید مشترک گیم پس شوند.»

مایکروسافت همچنان امیدوار است تعداد مشترکان گیم پس را به‌خصوص برای گوشی‌های هوشمند افزایش دهد. این شرکت درحال ساخت فروشگاه بازی‌‌های موبایلی ایکس باکس برای رقابت با اپل و گوگل است اما تغییرات اخیر اپ‌ استور اپل آن‌طور که مایکروسافت انتظار داشت پیش نرفته و سارا باند، رئیس ایکس باکس، سیاست جدید اپل را گامی در مسیر اشتباه توصیف کرد.

شاید به‌لطف تغییرات سیاست‌های اپل، اپلیکیشن بومی ایکس باکس Cloud Gaming برای گوشی آیفون و آیپد اپل دردسترس قرار گیرد. اسپنسر می‌گوید: «فضایی برای کسب درآمد از سرویس Cloud Gaming روی iOS وجود ندارد. من فکر می‌کنم پیشنهادات اپل برای ایجاد رقابت در بزرگ‌ترین پلتفرم بازی جهان، کافی نیست. ما به همکاری با قانون‌گذاران، اپل و گوگل ادامه می‌دهیم تا فضایی برای فروشگاه‌های جایگزین اپ‌ استور و گوگل‌ پلی ایجاد کنیم.»