Treads، شبکه اجتماعی جدید متعلق به متا، شروعی دشوار داشته است. زیرا اکنون Threads بیش از 59 میلیون کاربر دارد.

اگرچه تعداد کاربران این شبکه اجتماعی به نزدیک به 60 میلیون نفر رسید، اما Trades بامداد پنجشنبه برای سیستم عامل های iOS و اندروید منتشر شد. با انتشار این اپلیکیشن، کاربران زیادی شروع به استفاده از آن کردند که با توجه به اینکه امکان ورود به آن با استفاده از اکانت اینستاگرام وجود دارد، جای تعجبی ندارد.

شبکه اجتماعی Threads هنوز هم نقص های خود را دارد

Trades، یک شبکه اجتماعی که می خواهد با توییتر رقابت کند، هنوز کاستی های زیادی دارد. به عنوان مثال، برای حذف اکانت Trades خود، باید اکانت اینستاگرام خود را حذف کنید. همچنین، هیچ بخش پیام خصوصی یا پیام مستقیم (DM) در برنامه وجود ندارد. متا نیز برنامه‌ای برای ادغام آن با پروتکل غیرمتمرکز ActivityPub اعلام نکرده است.

با وجود تمام این ایرادات، به نظر می رسد شبکه اجتماعی Threads شروعی پر سر و صدا داشته است و البته متا در آینده ویژگی های جدیدی را اضافه خواهد کرد که می تواند تعداد کاربران Threads را افزایش دهد.

افزایش تعداد کاربران Threads برای توییتر فاجعه بار خواهد بود. توییتر که از زمان تصاحب ایلان ماسک دستخوش تغییرات زیادی شده است، در روزهای اخیر با اعمال محدودیت در تعداد بازدید توییت ها، با انتقادات زیادی مواجه شده است و ممکن است این موضوع به سود Trades نیز تمام شود.

البته لازم به ذکر است که وکیل ایلان ماسک در نامه ای به زاکربرگ اعلام کرد که متا به سوء استفاده سیستماتیک اسرار تجاری توییتر پایان خواهد داد. در همین حال، سخنگوی متا می گوید هیچ کارمند سابق توییتر در تیم مهندسی Threads وجود ندارد که بخواهد اسرار این شبکه اجتماعی را به Meta و Threads بسپارد.