پس از چندین هفته مذاکرات ناموفق، انجمن بازیگران سینما – فدراسیون هنرمندان تلویزیون و رادیو آمریکا (SAG-AFTRA) با اتحاد تهیه کنندگان فیلم و تلویزیون (AMPTP)، سازمانی که نماینده تقریباً 160000 کارمند آمریکایی در صنعت سرگرمی است. یک اعتصاب دیشب شروع شد دانکن کرابتری-ایرلند، مذاکره کننده ارشد SAG-AFTRA، در یک بیانیه مطبوعاتی پیشنهاد استودیوهای هالیوود به هوش مصنوعی و ساخته شده است نسخه های دیجیتال این موضوع از سوی بازیگران مطرح شد و حالا دو طرف نسبت به این موضوع واکنش نشان داده اند.

در بیانیه ای که با Deadline در مورد این اعتصاب به اشتراک گذاشته شده است، AMPTP ادعا می کند که پیشنهاد آن شامل “پیشنهاد خلاقانه هوش مصنوعی است که از اعضای SAG-AFTRA در برابر نسخه های دیجیتالی خود محافظت می کند.”

با این حال، هنگامی که در کنفرانس مطبوعاتی Crabtree-Ireland در مورد این پیشنهاد سؤال شد، مذاکره کننده ارشد SAG-AFTRA گفت:

“در این پیشنهاد پیشگامانه هوش مصنوعی که دیروز به ما ارائه شد، آنها پیشنهاد کردند که بازیگران ما اسکن شوند و شرکت های آنها صاحب آن اسکن، تصویر و نسخه دیجیتال باشند و بتوانند از آن برای هر پروژه ای که می خواهند بدون رضایت یا غرامت استفاده کنند.

بنابراین اگر فکر می کنید این پیشنهاد راهگشا است، پیشنهاد می کنم دوباره فکر کنید.

مناقشات پیرامون هوش مصنوعی

یکی از اختلاف نظرهای اصلی مذاکرات بین طرفین بر سر استفاده از هوش مصنوعی مولد است، همانطور که انجمن نویسندگان آمریکا (WGA) نیز در اعتصاب خود که در ماه می آغاز شد اشاره کرد. فران درشر، رئیس SAG-AFTRA در بیانیه افتتاحیه خود در کنفرانس مطبوعاتی به نکته جالب زیر در مورد هوش مصنوعی اشاره کرد:

“اگر ما در حال حاضر نایستیم، همه ما در یک مشکل بزرگ قرار خواهیم گرفت.” همه ما در معرض خطر هستیم با ماشین آلات تغییر دهید ملاقات خواهیم کرد.”

Crabtree-Ireland در سخنرانی شب گذشته خود به درآمد باقیمانده بازیگران و تورم بالا در ایالات متحده اشاره کرد که امرار معاش را برای بازیگران دشوار می کند. او همچنین از ظهور هوش مصنوعی به عنوان تهدیدی جدید برای زندگی بازیگران یاد می کند. با وجود این مشکلات، پس از اینکه AMPTP تصمیم گرفت با پیشنهادات SAG-AFTRA مخالفت کند، اتحادیه در یکی از تاریخی ترین اعتصابات صنعت سرگرمی به WGA پیوست.