با اینکه هنوز نسخه‌ی پایدار نرم‌افزار PCSX2 منتشر نشده است، حدود ۱٫۲۳ درصد از بازی‌های موجود در آن عالی ارزیابی می‌شوند؛ زیرا اجرایی بدون نقص و مشابه کنسول اصلی را برای کاربران به‌ارمغان می‌آورند. ۹۷٫۹۲ درصد دیگر بازی‌ها نیز اجراشدنی ارزیابی می‌شوند و به کاربران امکان می‌دهند که بازی مدنظر خود را با حداقل مشکلات اجرا کنند.

برخی از بهترین بازی‌های پلی‌ استیشن ۲ نظیر GTA: San Andreas و God of War 2 و Metal Gear Solid 3: Subsistence هم می‌توانند با نهایت سازگاری و نرخ فریم چشمگیر و تصاویر خیره‌کننده اجرا شوند.

شبیه‌ساز یادشده ویژگی‌های مختلفی به‌ارمغان می‌آورد؛ از‌جمله وضوح سفارشی و ارتقای مقیاس، ذخیره‌ی پیشرفت‌های به‌دست‌آمده در بازی‌ها و اشتراک‌گذاری آن‌ها با دیگران، از‌سر‌گرفتن فوری هر بخش از بازی‌ پس از ترک و بازگشت به آن‌ با استفاده از ابزاری خاص، سیستم وصله که تجربه‌ی بازی روان‌تری و ضبط‌کننده‌ی داخلی بدون افت کیفیت.

در‌هر‌صورت نرم‌افزار PCSX2 چه برای کسانی که به‌دنبال زنده‌کردن خاطرات کودکی خود هستند و چه برای تازه‌واردانی که در پی کاوش در دنیای انقلابی کنسول بازی پلی‌ استیشن ۲ می‌گردند، می‌تواند تجربه‌ای لذت‌بخش را به‌ارمغان بیاورد.