مایکروسافت انتشار به‌روزرسانی 23H2 ویندوز ۱۱ را تقریباً از یک ماه قبل‌آغاز کرد که یکی از مهم‌ترین بخش‌هایش دستیار هوش مصنوعی کوپایلت است. غول فناوری اهل ردموند در تلاش است با اعمال بهبودهایی روی ویژگی مذکور، آن را روی ویندوز ۱۰ نیز ارائه دهد.

گاهی اوقات نسخه‌های جدید ویندوز با امکاناتی که اخیراً به این سیستم‌عامل‌ها اضافه شده، به‌ مشکل می‌خورند و اکنون باگ دیگری در جدیدترین نسخه‌ی پیش‌نمایش آپدیت ویندوز ۱۱ شناسایی شده است.

مایکروسافت می‌گوید پیش‌نمایش نسخه‌ی ۱۹۰۴۵٫۳۷۵۸ که روز گذشته منتشر شد، هنگام استفاده از Copilot در سیستم‌هایی که از چند مانیتور بهره می‌برند با مشکل مواجه می‌شود. این باگ درواقع باعث می‌شود آیکون‌های دسکتاپ به‌طور غیرمنتظره‌ای روی مانیتورها جابه‌جا شوند و شکلی نامنظم به‌خود بگیرند.

از آن‌جا که باگ جدید ویندوز ۱۱ می‌تواند واقعاً آزاردهنده باشد، مایکروسافت تصمیم گرفت دسترسی کوپایلت را به کامپیوترهای شخصی که از چند نمایشگر استفاده می‌کنند، محدود سازد و علاوه‌بر این ارائه‌ی نسخه‌ی 23H3 سیستم‌عامل مذکور روی این کامپیوترها را متوقف کرده است.

مایکروسافت از مدیران فناوری اطلاعات درخواست کرده که شناسه‌ی حفاظتی ۴۷۶۱۵۹۳۹ را در گزارش‌های Windows Update for Business بررسی و از وضعیت انطباق دستگاه‌هایی که در سرتاسر سازمانشان استفاده می‌شود اطمینان حاصل کنند. این شرکت همچنین از کاربران درخواست کرده از اعمال آپدیت 23H2 ویندوز ۱۱ روی دستگاه‌های آسیب‌دیده ازطریق ابزار Media Creation Tool خودداری کنند.

نسخه‌های 22H2 و 23H3 ویندوز ۱۱ و همچنین نسخه‌ی 23H2 ویندوز ۱۰ تحت‌تأثیر باگ جدید کوپایلت قرار گرفته‌اند. مایکروسافت به کاربران اطمینان داده درحال کار روی اصلاحیه‌ای است که در نسخه‌های آینده اعمال خواهد شد اما تاریخ انتشار به‌روزرسانی مذکور را نمی‌دانیم. علاوه‌بر این باید توجه داشت که باگ مورد اشاره در یکی از نسخه‌های پیش‌نمایش ویندوز شناسایی شده است و به‌همین دلیل احتمالاً قبل‌از انتشار وصله‌ی دسامبر برطرف خواهد شد.