مرحله اول: ابتدا به تنظیمات بروید و به انتهای صفحه بروید.

مرحله دوم: روی گزینه Screen Time کلیک کنید تا وارد قسمت screen time گوشی شوید. در این قسمت همانطور که مشاهده می کنید نمودار میزان استفاده از گوشی در طول هفته را نشان می دهد.

همچنین در این صفحه امکان تنظیم زمان کاهش فعالیت، ایجاد محدودیت برای برنامه ها و … وجود دارد.

سطح سوم: برای مشاهده لیست پرکاربردترین برنامه ها روی گزینه View all activities کلیک کنید تا زمان دقیق استفاده از برنامه ها را مشاهده کنید.

علاوه بر این، با گزینه های بالای صفحه می توانید فیلتر نمایش را برای روز جاری یا هفته گذشته تنظیم کنید و گزارشی کلی از فعالیت های خود داشته باشید و با زدن گزینه Show Categories می توانید گزارش را به صورت کلی مشاهده کنید و برنامه های مبتنی بر دسته، مانند سرگرمی، شبکه های اجتماعی، مالی و غیره. .. وجود دارد.

سپس، کمی پایین‌تر بعد از لیست برنامه‌های پرکاربرد، می‌توانید ببینید چند بار گوشی را برداشته‌اید و اولین برنامه‌ای را که بعد از هر بار برداشتن باز کرده‌اید. در ذیل آن گزارشی از اطلاعیه های دریافتی تهیه می شود.

استفاده از ویژگی Screen Time به ویژه برای والدین مفید است تا آیفون فرزندشان را زیر نظر داشته باشند و برنامه های پر استفاده فرزندشان را پیگیری کنند.

راه دیگری برای مشاهده پرکاربردترین برنامه ها در آیفون وجود دارد که با مشاهده میزان مصرف باتری در قسمت Battery در دسترس است.

البته ممکن است ترتیب برنامه ها در لیست زمان نمایش و باتری کمی متفاوت باشد، زیرا بهینه سازی و میزان مصرف باتری در همه برنامه ها بر اساس زمان یکسان نخواهد بود.

پرکاربردترین اپلیکیشن های اندروید را ببینید

سیستم عامل اندروید نیز چنین قابلیتی را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید گزارشی از پرکاربردترین اپلیکیشن های گوشی دریافت کنید. بنابراین، اگر می‌خواهید بدانید کدام برنامه‌ها بیشترین زمان را در حین استفاده از تلفن شما می‌گیرند، باید به سراغ ابزار Digital Wellbeing بروید.

مراحل زیر را دنبال کنید تا پرکاربردترین اپلیکیشن ها را در گوشی اندروید خود مشاهده کنید.