سرویس Trust Wallet در پیامی در صفحه رسمی X خود به کاربران آیفون پیشنهاد کرد که سرویس iMessage را به دلیل خطرات امنیتی غیرفعال کنند. این کیف پول ادعا می کند که مدرکی دریافت کرده است که نشان می دهد iMessage از یک آسیب پذیری خطرناک روز صفر رنج می برد که می تواند به مهاجم کنترل دستگاه شما را بدهد و دارایی های شما را حتی بدون کلیک به خطر بیاندازد.

Trust Wallet ادعا می کند که آسیب پذیری خطرناک iMessage در آیفون وجود دارد

TrustWallet در X نوشت: “هشدار به کاربران iOS: ما اطلاعات قابل اعتمادی در مورد یک سوء استفاده خطرناک روز صفر برای iMessage در وب تاریک دریافت کرده ایم.” این (آسیب پذیری) می تواند آیفون شما را بدون کلیک کردن روی پیوند آلوده کند.

به همین دلیل، TrustWallet به کاربران پیشنهاد کرد تا زمانی که این مشکل توسط اپل رفع نشود، سرویس iMessage را غیرفعال کنند. برای این کار می توانید به صفحه پیام ها در قسمت تنظیمات مراجعه کنید و سوئیچ iMessage را خاموش کنید. ارائه‌دهنده خدمات کیف پول تاکید می‌کند که تمام کیف‌های پول رمزنگاری شده آیفون با فعال کردن iMessage در معرض خطر هستند.

پس از او Eowyn Chen، مدیر عامل Trust Wallet توضیح این آسیب‌پذیری روز صفر برای فروش در وب تاریک موجود است و قیمت آن ۲ میلیون دلار است. او همچنین یک اسکرین شات از صفحه وب تاریک مربوطه که ظاهراً این اکسپلویت در آن فروخته می‌شود، منتشر کرد.

تردید در صحت ادعای Trust Vault

با این حال، برخی از محققان امنیتی در مورد این ادعا تردید دارند. یک محقق ناشناس بلاک چین به اسکرین شات چن پاسخ داد نوشت: “اگر این (اسکرین شات) “اطلاعات موثق” شما باشد، شرم آور است.” “شما مدرکی دال بر اکسپلویت iOS ندارید، شما یک اسکرین شات از کسی دارید که ادعا می کند اکسپلویت دارد.”

در حالی که بهتر است قبل از وقوع حادثه ایمن باشیم تا اینکه بعداً متأسف باشیم، محققان می گویند چنین ادعای بزرگی می تواند موجی از ترس را در بین مصرف کنندگان ایجاد کند که می تواند مضر باشد.

در مجموع، هنوز نمی توان با اطمینان به این ادعا نگاه کرد و باید منتظر ماند تا اطلاعات بیشتری منتشر شود یا اپل واکنش نشان دهد.