من اخیرا بودم منتظر خشک شدن ناخن‌هایم بودم و نمی‌خواستم رنگ را لکه دار کنم که به ذهنم رسید که این فرصت عالی برای آزمایش برخی از ویژگی‌های هوش مصنوعی فقط صوتی است. دارندگان خودروهای سیلیکون ولی در حین رانندگی با ChatGPT چت می‌کنند و من می‌خواستم قبل از ملاقات با دو رهبر محصول OpenAI در اواخر همان روز، چت بدون دست را امتحان کنم.

در حالی که ربات‌های چت می‌توانند برای طوفان فکری مفید باشند، صحبت کردن با ChatGPT مانند همکاری با یک دوست پرکافئین بود که نمی‌تواند یک ثانیه سکوت را تحمل کند. من شجاعانه با ابزار هوش مصنوعی جنگیدم تا یک فکر کامل را قبل از اینکه من را قطع کند تمام کنم.

من: سال گذشته یک خبرنامه به نام AI Unlocked برای خوانندگانمان نوشتم. در این خبرنامه من…

ChatGPT: در مورد خبرنامه خود و اینکه چه موضوع خاصی در رابطه با آن در ذهن دارید بیشتر بگویید.

فقط چند دقیقه پس از آزمایش، من وحشت صحنه ناشی از گفتار مصنوعی را تجربه کردم و از چت بات التماس کردم که زمان بیشتری بدهد و از آن بخواهم یک ثانیه به من فرصت دهد تا بین جمله ها فکر کنم. چت بات مرا تشویق کرد که سرعتم را کم کنم، اگرچه سرعت پاسخ های آن بدون تغییر باقی ماند.

وقتی به جوآن ژانگ، رئیس مدل‌سازی رفتار ChatGPT، نگرانی‌ای را که در حین صحبت با هوش مصنوعی احساس می‌کردم، توضیح دادم، او توضیح داد که این جنبه‌ای از تجربه کاربر است که شرکت در تلاش برای رفع آن در مدل هوش مصنوعی است. در دنیای ایده آل ما، مدل در واقع در تشخیص اینکه چه زمانی آماده هستید بهتر است. ژانگ می‌گوید، بنابراین، اگر حکمتان را تمام نکنید، حرف شما را قطع نمی‌کند. “این چیزی است که ما در تلاش برای درک آن هستیم و می دانیم که این یک نقطه دردناک برای کاربران ما است.”

او با این هشدار که هنگام رانندگی نباید این کار را انجام دهید، یک راه حل ساده برای کاربران ارائه کرد: فقط روی صفحه ضربه بزنید. تا زمانی که یک انگشت آزاد دارید، می توانید دایره بزرگ را فشار داده و نگه دارید در مرکز برنامه در طول مکالمات ChatGPT. هنگام صحبت کردن، انگشت خود را در آنجا نگه دارید تا از وقفه ربات جلوگیری کنید. هر بار که با صدای خود پیچیده می شوید، آن را پخش کنید.

اگرچه نیک تورلی، مدیر محصول ChatGPT، گفت که ترجیح می‌دهد با ضربه زدن روی نماد هدست از قابلیت مکالمه رفت و برگشتی که در برنامه موجود است استفاده کند، روش دیگری برای تعامل صوتی برای کاربرانی که به زمان بیشتری نیاز دارند و می‌خواهند سرعت کار را کاهش دهند توصیه می‌کند. کمی، یا کسانی که آهنگ پیش فرض مکالمه هوش مصنوعی را ناخوشایند می دانند.

در اپلیکیشن موبایل، روی نماد میکروفون ضربه بزنید به هدفون هر چیزی را که می خواهید در درخواست خود استفاده کنید بگویید و سپس ناحیه آبی را فشار دهید تا پس از اتمام ضبط متوقف شود. ChatGPT صدا را به متن تبدیل می کند و آن را به کادر درخواست اضافه می کند. بعد از اینکه گزینه send را فشار دادید، با فشار دادن طولانی خروجی به پاسخ ChatGPT گوش دهید، سپس انتخاب کنید بلند بخوان. این فرآیند سرگرم‌کننده، راه خوبی برای تعامل صوتی با ابزار هوش مصنوعی با سرعت خود برای کسانی است که ممکن است از پاسخ‌های سریع کلامی سرویس تحت فشار قرار گیرند.