مینگ چی کو، تحلیلگر محصولات اپل، ادعا می کند که اپل واچ اولترا 2 امسال وارد بازار می شود و برخی از قطعات مکانیکی آن با چاپگر سه بعدی ساخته می شود.

Ko پستی در وب سایت Medium منتشر کرد مبنی بر اینکه اپل می خواهد از فناوری چاپ سه بعدی در محصولات خود استفاده کند. در همین راستا، برخی از قطعات مکانیکی تیتانیومی نسل دوم اپل واچ اولترا که در نیمه دوم سال 2023 وارد بازار می شود، با فناوری چاپ سه بعدی ساخته خواهد شد.

فناوری چاپ سه بعدی هزینه های تولید اپل واچ اولترا 2 را کاهش می دهد

این امکان وجود دارد که اپل از فناوری چاپ سه بعدی برای ساخت دکمه چرخشی، دکمه های کناری و دکمه اکشن استفاده کند. در واقع تنها این قطعات در اپل واچ اولترا مکانیکی هستند. در حال حاضر قطعات تیتانیوم با دستگاه های CNC تولید می شود.

استفاده از فناوری چاپ سه بعدی برای قطعات مکانیکی Apple Watch Ultra 2 باعث کاهش زمان تولید و همچنین کاهش هزینه ها می شود. به گفته کو، اگر تامین کنندگان بتوانند قطعات مورد نیاز اپل را به موقع و با کیفیت مناسب تولید کنند، کوپرتینویی ها از فناوری چاپ سه بعدی در محصولات بیشتری در آینده استفاده خواهند کرد.

تا کنون علاوه بر Ko، مارک جرمن، خبرنگار بلومبرگ، از عرضه نسل دوم اپل واچ اولترا در سال جاری خبر داده است. به گفته گارمین، این ساعت هوشمند در کنار اپل واچ سری 9 عرضه خواهد شد.

با توجه به اینکه دو منبع موثق از عرضه نسل دوم اپل واچ اولترا در سال جاری خبر داده اند، به نظر می رسد این محصول نیز مانند اپل واچ استاندارد هر سال آپدیت شود و مدل جدیدی از راه برسد.