حسگر اثر انگشت نیز از نوع اپتیکال بوده و زیر صفحه‌نمایش قرار رفته است. عملکرد حسگر معمولی است و در مقایسه با رقبا اندکی کندتر عمل می‌کند. به‌خصوص اگر صفحه‌نمایش همیشه روشن فعال نباشد، گاهی اوقات اثر انگشت به‌درستی شناسایی نمی‌شود و باید صفحه را روشن کنید. در بخش Realme Labs نیز می‌توان از عملکرد این حسگر برای سنجش ضربان قلب نیز استفاده کرد. این گوشی همچنین فاقد گواهی IP بوده و بنابراین حتی در مورد مقاومت این گوشی در برابر پاشش آب نیز تردید داریم.

صفحه نمایش و اسپیکر ریلمی 11 پرو پلاس

ریلمی 11 پرو پلاس از صفحه‌نمایش ۶٫۷ اینچی OLED با وضوح ۲۴۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۳۹۴ پیکسل‌براینچ بهره می‌برد. نرخ نوسازی نمایشگر حداکثر ۱۲۰ هرتز بوده و کاربر از طریق تنظیمات می‌تواند رفتار صفحه‌نمایش و حساسیت بر نوع محتوا برای تغییر نرخ نوسازی را شخصی‌سازی کند.

گزینه‌ی Auto Select نرخ نوسازی را به‌صورت تطبیقی بین ۶۰، ۹۰ و ۱۲۰ هرتز اما با مکانیزم عجیبی تغییر می‌دهد، چراکه در بسیاری از برنامه‌های نصب‌شده توسط کاربر رفرش‌ریت به ۶۰ هرتز محدود می‌شود اما از طرفی با به‌روز نشدن صفحه، رفرش‌ریت همچنان روی ۱۲۰ هرتز باقی می‌ماند. با انتخاب گزینه‌ی High می‌توان این محدودیت را برطرف کرد، اما همچنان رفرش‌ریت بسته‌ به محتوا تغییر می‌کند.

برای مثال هنگام تماشای فیلم به ۶۰ هرتز و هنگام ناوبری در برخی نواحی رابط کاربری به ۹۰ هرتز تغییر می‌کند و در نهایت گزینه‌ی Standard که رفرش‌ریت را به‌طور کلی روی ۶۰ هرتز قفل می‌کند. بنابراین گزینه‌ی High را می‌توان کارآمدتر از گزینه‌ی Auto Select دانست.