دوربین اصلی وان‌پلاس Open از حسگر LYT-T808 باابعاد ۵۲ مگاپیکسل در پس لنزی با گشودگی دیافراگم f/1.7 استفاده می‌کند و علاوه‌بر فوکوس خودکار تشخیص فاز چندجهتی، لرزشگیر اپتیکال را نیز در اختیار قرار می‌دهد. معماری استک‌شده‌ی سنسور (که پیش‌تر مشابهش را در گوشی اکسپریا ۱ مارک ۵ نیز دیده بودیم) به جذب نور دوبرابری و نویز کمتر کمک می‌کند. البته دوربین اصلی، عکس‌ها را به‌صورت کراپ‌شده و با وضوح ۴۸ مگاپیکسل تحویل خواهد داد.

دوربین اولتراواید از حسگر ۴۸ مگاپیکسلی IMX581 سونی و لنزی با دیافراگم f/2.2 برای ثبت عکس‌ها استفاده می‌کند و به PDAF نیز مجهز است.

دوربین تله‌فوتو از حسگر OmniVision OV64B با قابلیت زوم اپتیکال ۳ برابری استفاده می‌کند و لنزی با دیافراگم f/2.6 در پس سنسور قرار دارد. به‌لطف فوکوس خودکار، با دوربین تله‌فوتو می‌توانید از فاصله‌ی ۳٫۵ سانتی‌متری سوژه، عکس‌های ماکرو نیز به‌ثبت برسانید. ضمنا برای عکاسی پرتره نیز، هر دو دوربین اصلی و تله‌فوتو در اختیارتان خواهند بود.

با تمام دوربین‌ها می‌توان ویدیوی 4K تا ۶۰ فریم‌برثانیه ثبت کرد و فیلم‌برداری دالبی‌ویژن 4K نیز با دوربین اصلی و دوربین تله‌فوتو نیز امکان‌پذیر است.

عکاسی در نور روز

عکس‌های وان‌پلاس Open در محیط‌های پرنور، با رنگ‌های جذاب و نویز کم به‌ثبت می‌رسند و نویز کمی دارند. گستره‌ی دینامیکی عکس‌ها قابل قبول است و تا وقتی پای مقایسه با گوشی‌های پرچمار وسط نیامده باشد، تا حد زیادی رضایت شما را جلب خواهند کرد. در سناریوهای مقایسه‌ای و مثلا در قیاس با گلکسی اس ۲۳ اولترا، می‌توان متوجه شد که عملکرد در ثبت جزئيات به‌هیچ‌وجه به‌پای پرچمدار سامسونگ نمی‌رسد و این موضوع، به‌خصوص در عکس‌های دوربین اصلی و تله‌فوتو مشهودتر است.