اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید و نمی دانید که وب سایت چیست پیشنهاد می کنم این مقاله چرا و چگونه فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم ؟ را تا انتها مطالعه کنید.

بسیاری از افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی را دارند برای کسب و کارشان نیاز به طراحی سایت فروشگاهی دارند. اما در ابتدای راه نمی دانند که وب سایت چیست و چگونه میتواند سایت بسازند. اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید و نمی دانید که وب سایت چیست پیشنهاد می کنم این مقاله چرا و چگونه فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم ؟ را تا انتها مطالعه کنید. در این مقاله تیم طراحی سایت محمد جانبلاغی به صورت کامل به شما می گوید که وب سایت چیست و چگونه می توانید سایت راه اندازی کنید. پس تا انتهای این مقاله همراه من باشید.
قبل از اینکه به فکر راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود باشید، باید به طور کامل مشخص کنید که می خواهید فروشگاه اینترنتی خود را در چه زمینه ای راه اندازی کنید و ایده شما چیست؟ انتخاب رشته فعالیت بسیار مهم است و باید برای انتخاب بهترین زمینه فعالیت وقت بگذارید.
بهترین راه برای انتخاب رشته فعالیت این است که در چه زمینه ای مهارت و تجربه دارید. می خواهید کسب و کار اینترنتی خود را در چه حوزه ای راه اندازی کنید؟ باید با دقت بررسی کنید و ببینید در چه زمینه ای مهارت و تجربه دارید.
البته این روش انتخاب رشته برای افرادی مناسب است که کسب و کار فیزیکی ندارند و می خواهند با توجه به مهارت و تجربه خود مستقیماً یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنند و فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنند و با فروش اطلاعات و مهارت های خود از طراحی سایت کسب درآمد کنند.
بنابراین بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که یک بررسی کامل انجام دهید و ببینید در چه چیزی مهارت دارید. به عنوان مثال اگر به زبان انگلیسی مسلط هستید می توانید یک فروشگاه اینترنتی در این زمینه ایجاد کنید و تمام اطلاعات و دانش خود را در قالب دوره های آموزشی زبان انگلیسی در قالب دوره های آنلاین و فیلم های آموزشی و حتی فایل های صوتی و کتاب آموزش دهید. افرادی که می خواهند انگلیسی یاد بگیرند.
اگر کتاب های زیادی در زمینه روانشناسی مانند موفقیت و قانون جذب مطالعه کرده اید و می دانید که می توانید این اطلاعات را به افراد زیادی منتقل کنید، می توانید یک فروشگاه آنلاین در این زمینه ایجاد کنید و اطلاعات و دانش خود را به فروش برسانید. در قالب دوره های آموزشی فروشگاه اینترنتی خود را بفروشید.
اما ممکن است شما جزو افرادی باشید که تجارت آجر و ملات دارند و می خواهند تجارت آجر و ملات خود را به یک تجارت آنلاین تبدیل کنند. به این ترتیب، می توانید محصولات و خدمات خود را به صورت آنلاین در سراسر جهان در هر زمینه از محصولات و خدماتی که ارائه می دهید، بفروشید.
برای مثال، ممکن است یک فروشگاه فیزیکی برای لباس یا کیف و کفش داشته باشید. برای تبدیل کسب و کار فیزیکی خود به یک کسب و کار آنلاین، می توانید یک فروشگاه اینترنتی ایجاد کنید و محصولات خود را در آنجا بفروشید. البته در هر منطقه ای که محصولات فیزیکی را بفروشید، ما می توانیم محصولات شما را به صورت آنلاین به سراسر ایران ارسال کنیم. همچنین می توانید از شرکت های پست برای ارسال محصولات خود استفاده کنید.

انتخاب نام دامنه برای فروشگاه اینترنتی
بعد از اینکه زمینه فعالیت خود را انتخاب کردید و ایده ای را که می خواهید برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی انتخاب کنید، حالا نوبت به انتخاب یک نام مناسب و یک نام دامنه مناسب با علامت اینترنتی برای فروشگاه اینترنتی خود می رسد. انتخاب علامت اینترنتی باید با نام فروشگاه شما مطابقت داشته باشد.
سایت محمد جانبلاغی دقیقاً مشابه وب سایت ما janbalaghi.com است. برای انتخاب و تهیه نام دامنه برای وب سایت و فروشگاه اینترنتی خود باید از شرکت های هاست و ثبت دامنه استفاده کنید.
در هر منطقه ای که می خواهید فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید، بهترین نام را برای فروشگاه آنلاین و دامنه سایت خود انتخاب کنید. فقط به این نکته توجه کنید که نامی که برای سایت خود انتخاب می کنید نباید توسط شخص دیگری ثبت شود.
بنابراین قبل از اینکه نام دامنه سایت خود را انتخاب کنید، در گوگل جستجو کنید و عبارت فارسی خود را جستجو کنید تا مطمئن شوید که شخص دیگری آن دامنه را ثبت نکرده است. توصیه می کنیم از دامنه ir برای پسوند دامنه سایت خود استفاده کنید. قیمت این دامنه در مقایسه با دامنه های com بسیار پایین است.

انتخاب هاست مناسب برای فروشگاه اینترنتی
زمانی که دامنه مناسبی را انتخاب کردید، نوبت به انتخاب یک هاست با کیفیت و پرسرعت برای راه اندازی فروشگاه آنلاین می رسد. ممکن است بپرسید میزبان چیست؟ هاست فضایی است که تمام اطلاعات سایت شما در آن ذخیره می شود. پس از انتخاب دامنه برای فروشگاه اینترنتی خود، باید به دنبال هاست مناسب و با کیفیت باشید. با توجه به اینکه هدف شما ایجاد و ساخت فروشگاه اینترنتی است، باید از هاست های باکیفیت و با سرعت بالا استفاده کنید. به همین دلیل توصیه می کنیم هاست با کیفیت را از شرکت های هاستینگ معتبر تهیه کنید.
میزبانی که ارائه می دهید باید میزبانی باشد که صفحات وب سایت شما پس از ورود به سایت شما با سرعت بارگذاری بالا به روی مخاطبان باز می شود. در انتخاب هاست برای فروشگاه اینترنتی خود بسیار دقت کنید و سعی کنید از شرکت های هاست معتبر استفاده کنید. یا می توانید از خدمات طراحی سایت محمد جانبلاغی استفاده کنید.
پس از خرید هاست و دامنه، باید آنها را لینک کنید، بنابراین به شما توصیه می کنم این هاست و دامنه را برای سایت خود از یک شرکت هاست تهیه کنید.

منبع: آفتاب