به گزارش روابط عمومی ایرانسل، فاز اول سامانه نام زرد در تاریخ 3 خرداد 1398 طی مراسمی در ستاد ایرانسل با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وقت برگزار شد. اجاره بیژن عباسیمدیرعامل ایرانسل و اصحاب مدیا گفت: در فاز دوم با ارائه خدمات امضای دیجیتال، امکان امضای آنلاین اسناد تجاری بین مشاغل را فراهم کرد.

با توسعه روزافزون استفاده از فناوری‌های دیجیتال و خدمات اینترنتی، موضوع ثبت نام کاربران در بسترهای دیجیتال مختلف برای انجام وظایف روزمره ضروری است. استاندارد «Mobile ID» که سیستم Yellow Name بر اساس آن طراحی شده است، استاندارد بالاتری در این زمینه است که برخلاف استانداردهایی مانند Mobile Connect می تواند خدمات امضای دیجیتال را نیز ارائه دهد.

با استفاده از سامانه ایرانسل که با برند Yello به فروش می رسد و فاز دوم آن امروز دوشنبه 14 تیر 1402 در نمایشگاه الکامپ راه اندازی شد، نیاز به گذراندن مراحل ثبت نام و احراز هویت جداگانه در بسترهای مختلف و مراجعه حضوری است. برای احراز هویت هویت حذف می شود و ارائه دهندگان خدمات دیجیتال می توانند تجربه کاربری بهتری را برای مشتریان خود فراهم کنند و در توسعه نرم افزار و سخت افزار لازم صرفه جویی کنند.

Yellow Name با استفاده از مجموعه ویژگی های منحصر به فرد هر کاربر و استفاده از هوش مصنوعی، ثبت نام، احراز هویت امن، مدیریت حساب کاربری و اخذ گواهی امضای دیجیتال معتبر را برای تمامی افراد و مشاغل آنلاین فراهم می کند و از بالاترین سطح امنیتی برخوردار است.

سرویس امضای دیجیتال که در فاز جدید نام زرد به امکانات سامانه اضافه شد، راه حلی برای یکی از مشکلات موجود در خصوص امضای اسناد تجاری بین مشاغل است. با کمک این سرویس سطح ملی، صدور گواهی امضای دیجیتال و امضای اسناد تجاری بین شرکت ها، بانک ها و سازمان های بزرگ دولتی و خصوصی به صورت آنلاین امکان پذیر است.

از مزیت های Yellow Name می توان به احراز هویت آسان دیجیتال در زمان واقعی، صرفه جویی در زمان و هزینه، امنیت بالا، محدود نبودن به مکان و زمان خاص، ارائه خدمات 24 ساعته، جلوگیری از کلاهبرداری و … اشاره کرد.

با اتصال کسب و کار به این سامانه، کاربران فعال در فضای دیجیتال صرف نظر از اینکه مشترک کدام اپراتور هستند، می توانند از خدمات آن استفاده کرده و وارد سامانه های مختلف شده و سطح دسترسی کسب و کار به اطلاعات کاربری خود را مدیریت کنند.

یکی دیگر از مزایای مهم Yelo Nam فرآیند احراز هویت از طریق اپلیکیشن و عدم وابستگی به سیم کارت است. این مزیت نیاز به تعویض سیم کارت برای انجام فرآیند امضای دیجیتال را بی نیاز می کند. ناگفته نماند که Yello Name دو سطح اولیه احراز هویت شامل تایید از طریق کد پیامکی و کد دستوری (USSD) و سطح پیشرفته (به صورت تصویر) را ارائه کرده است.

سامانه نام زرد با نصب اپلیکیشن به نشانی yelloname.ir یا سایت ایرانسل به آدرس digital.irancell.ir قابل دسترسی است.

ایرانسل، اولین اپراتور ارائه دهنده 5G و رکورددار سرعت و تعداد سایت های 5G در ایران، با رویکرد برنامه جامع «تحول دیجیتال» در سالن اصلی (38) و سالن 8 و 9 به نشانی بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی الکامپ و جدیدترین محصولات، خدمات و دستاوردهای خود در زمینه های مختلف فناوری ارتباطات، هوش مصنوعی، نوآوری و تحول دیجیتال تا 8 تیرماه از ساعت 8 الی 16 در معرض دید بازیکنان و علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

غرفه ایرانسل در نمایشگاه الکامپ 1402 مانند نمایشگاه های گذشته تحت پوشش شبکه نسل پنجم تلفن همراه (5G) قرار دارد و بازدیدکنندگان می توانند با ایرانسل کیس های مختلف استفاده از 5G را تجربه کنند.