گوگل اعلام کرده است که اکنون امکان ویرایش پیام های RCS در پیام رسان پیش فرض اندروید وجود دارد. با قابلیت ویرایش پیام ها، کاربران 15 دقیقه فرصت دارند تا پیام های خود را پس از ارسال در Google Messages ویرایش کنند.

با ذخیره پیام یک کادر متنی باز می شود که به کاربران امکان می دهد اشتباهات املایی را تصحیح کرده و متن اضافه کنند.

اپل قصد دارد از استاندارد RCS در iOS 18 پشتیبانی کند و با اعلان های RCS در آیفون، احتمالاً نبرد بین حباب های سبز و آبی کاهش می یابد.

گوگل به زودی در آخرین آپدیت اندروید ویژگی های مفیدی را در اختیار کاربران خود قرار خواهد داد. کاربرانی که از کروم بوک یا تبلت های اندرویدی استفاده می کنند به زودی می توانند از ویژگی Hotspot فوری استفاده کنند. مزیت با استفاده از این ویژگی، می‌توانید تبلت یا کروم بوک اندرویدی خود را تنها با یک ضربه به نقطه اتصال گوشی خود متصل کنید.

Google Meet همچنین ویژگی جدیدی دریافت خواهد کرد و به زودی امکان جابه‌جایی بین دستگاه‌های مختلف هنگام شرکت در جلسات و تماس‌های آنلاین وجود خواهد داشت. گوگل با ایجاد یک ویجت جدید به نام Google Home Favorites، قصد دارد مدیریت خانه های هوشمند را آسان تر کند و توانایی تنظیم دمای اتاق و روشنایی را تنها با یک کلیک فراهم کند.

یکی دیگر از قابلیت های جدیدترین آپدیت اندروید، ایجاد ترکیب های جدید در Emoji Kitchen است که به کاربران اجازه می دهد دو ایموجی را در Gboard ترکیب کرده و ایموجی های جدید بسازند.