به گفته GizmoChina، گوگل راه اندازی چت ربات Bard خود را در اتحادیه اروپا به دلیل نگرانی های حفظ حریم خصوصی به تاخیر انداخته است. این درحالی است که استفاده از چت ربات های مبتنی بر هوش مصنوعی در حال افزایش است و ChatGPT، رهبر فعلی بازار، رشد انفجاری را تجربه کرده است.

ربات‌های چت هوش مصنوعی در حال حاضر ابزار قابل اعتمادی نیستند. اما آنها کار روزمره را برای بسیاری از افراد آسان تر می کنند. با وجود تمام مزایا، این چت بات ها می توانند آسیب پذیر باشند و اطلاعات محرمانه را فاش کنند. به همین دلیل، تعدادی از شرکت ها از جمله اپل و سامسونگ در ماه های اخیر استفاده از چت بات ها را برای کارمندان خود ممنوع کرده اند.

اتحادیه اروپا که معمولا رویکردی سختگیرانه به صنعت فناوری دارد، این بار دست خود را روی چت بات ها گذاشته است. زیرا او به خوبی از خطرات هوش مصنوعی آگاه است. در نتیجه محدودیت های موجود در اروپا، گوگل تصمیم گرفته است که فعلا برد را در این قاره آزاد نکند.

رگولاتور اروپایی می گوید اطلاعات کافی از گوگل دریافت نکرده است تا مطمئن شود Bard می تواند از حریم خصوصی کاربران محافظت کند. این موسسه به نحوه جمع آوری و استفاده از داده های کاربران از جمله نام، ایمیل و آدرس IP آنها می پردازد.

گوگل می گوید که متعهد به حفاظت از حریم خصوصی کاربران است و به همکاری با اتحادیه اروپا برای رفع نگرانی ها ادامه می دهد. ناگفته نماند که مردم Mountainview تاریخ انتشار Bard را برای کاربران اروپایی اعلام نکرده اند.