سرویس محبوب TweetDeck پس از اعمال محدودیت های جدید توسط توییتر و رونمایی از نسخه جدید این شرکت متوقف شد. اما نسخه جدید فاقد برخی ویژگی های محبوب بود و بسیاری این تغییر را دوست نداشتند. اکنون نسخه قدیمی این سرویس حرفه ای دوباره در دسترس کاربران قرار گرفته است.

به گفته Engjet و به گفته کاربران، نسخه قدیمی TweetDeck دوباره بدون هیچ اطلاع رسانی از سوی توییتر فعال و مردم می توانند از آن استفاده کنند. همچنین چندین توسعه دهنده، از جمله خالق هارپی، متوجه این موضوع شده اند API قدیمی شبکه اجتماعی نیز دوباره راه اندازی شده و مشتریان شخص ثالث را دوباره فعال کرده است. با این حال، مشخص نیست که این دو تغییر کرده اند چه مدت پایدار خواهد ماند.

روبرتو دورینگ، یکی از توسعه دهندگان هارپی، در صفحه GitHub این نرم افزار نوشت: “لطفا توجه داشته باشید که این تغییر به این معنی نیست که هارپی دوباره پشتیبانی می شود، زیرا توییتر به احتمال زیاد به (دوباره) دسترسی خواهد داشت و API قدیمی خود را مسدود می کند و سوم درخواست های حزب همچنان بر خلاف (شرایط خدمات) آنها خواهد بود.

توییتر بر روی نسخه جدید TweetDeck تمرکز کرده است

نسخه جدید TweetDeck که هفته گذشته در دسترس کاربران قرار گرفت، ابتدا برای عموم منتشر شد، اما تا حدود یک ماه دیگر تنها کاربرانی که اشتراک آبی دارند می توانند از آن استفاده کنند. به نظر می رسد ایلان ماسک همچنان در تلاش است تا با این تغییر فروش این سرویس پریمیوم را افزایش دهد.

توییتر اخیرا اعلام کرده است که از این پس کاربران برای مشاهده توییت ها باید حساب کاربری داشته باشند و وارد شوند. همچنین گفته شد که هر کاربر تنها می تواند تعداد محدودی توییت در روز را ببیند، اگرچه محدودیت ورود به حساب کاربری حذف شده است. این تغییرات انتقادات زیادی را به همراه داشت و باعث شد تا برخی از کاربران این شبکه های اجتماعی به پلتفرم های رقیب از جمله موضوعات اینستاگرام مهاجرت کنند.