لنوو ابتدا فقط به‌طور غیرمعمول توجه زیادی به لپ‌تاپ‌های ماژولار قابل‌تعمیر Framework داشت. این شرکت لپ‌ تاپ مفهومی ماژولار خود موسوم‌ به Project Aurora رونمایی کرد و البته هیچ وعده‌ای برای ساخت چنین دستگاهی نداده بود.

به‌نظر می‌رسد دارندگان لپ تاپ لنوو ThinkPad و گوشی موتورولا در آینده‌ی نه‌چندان دور بتوانند دستگاه‌های خود را تعمیر کنند. براساس گزارش The Register، لوکا روسی مدیر اجرایی لنوو اعلام کرده کاربران می‌توانند بیش‌ از ۸۰ درصد محصولات شرکت متبوعش را خودشان تعمیر کنند.

لوکا روسی اظهار کرد:

تلاش لنوو برای ارائه‌ی قابلیت تعمیرپذیری محصولاتش در حالی انجام می‌شود که بسیاری شرکت‌های دیگر نیز به‌طور ناگهانی فعالیت خود را برای بهبود تعمیر‌پذیری و پایداری دستگاه‌هایشان افزایش داده‌اند. البته به‌نظر نمی‌رسد این اقدام فقط به نیت خوب شرکت‌ها مرتبط باشد و درواقع بیشتر به فضای اقتصادی-سیاسی جهان ارتباط دارد که به‌سرعت در حال تغییر است.

اتحادیه‌ی اروپا اخیراً نشان داده که قدرت لازم را برای مجبورکردن شرکت‌ها به اعمال تغییر در محصولاتشان دارد و به‌ همین‌ دلیل است که اکنون سری آیفون ۱۵ به درگاه USB-C مجهز شده‌اند. شاید این سازمان در گام بعد شرکت‌های سازنده‌ی گوشی هوشمند را وادار کند امکان تعویض آسان باتری را دراختیار کاربرانشان قرار دهند.