اپل در حال گسترش این برنامه است تعمیر سلف سرویس دستگاه های جدیدتر باید از آن پشتیبانی کنند. اکنون کاربران می توانند قطعات، ابزارها و دفترچه های راهنمای مورد نیاز برای تعمیرات را از طریق این اپلیکیشن پیدا کنند آیفون 14 و همچنین مک بوک ایر 13 اینچی و مک بوک پرو M2 را دریافت کنید.

بر اساس گزارش Engget، علاوه بر موارد ذکر شده، تعمیرات دوربین TrueDepth و بلندگوی برتر آیفون 12 و آیفون 13 در آمریکا، انگلستان و هفت کشور اروپایی نیز در برنامه اپل قرار دارد. به گفته غول فناوری، رایانه های رومیزی مجهز به تراشه M1 مانند iMac نیز اکنون از برنامه تعمیرات اپل پشتیبانی می کنند.

تعمیر آسان تر دستگاه های اپل

مهمتر از آن، برای تکمیل تعمیر خود نیازی به تماس با اپل ندارید، زیرا ابزار پیکربندی سیستم این شرکت از قبل با قرار دادن دستگاه در حالت عیب یاب و پیروی از دستورالعمل های ارائه شده کار می کند. این ابزار نه تنها می‌تواند قطعات را کالیبره کند، بلکه ویژگی‌های بیومتریک مانند Face ID و Touch ID را به زیرسیستم Secure Enclave اپل متصل می‌کند.

برنامه سلف سرویس به طور موثر بسیاری از منابع تعمیر را در اختیار کاربران قرار می دهد که قبلاً فقط در اختیار تکنسین های اپل بود. در حالی که این قطعات می‌توانند به طور بالقوه گران باشند، اگر نمی‌خواهید دستگاه خود را به کشورهای دیگر ارسال کنید، ممکن است نسبت به تعمیر و نگهداری ساده کارآمدتر باشد. همچنین در صورت نیاز، کاربران می توانند دستگاه های معیوب خود را برای تکنسین های اپل ارسال کنند.

اخیراً، این شرکت با فشار شدید دولت های ملی و ایالتی در تصویب قوانین و مقررات حق تعمیر مواجه شده است. سامسونگ، گوگل و سایر تولیدکنندگان طرح های مشابهی را ارائه کرده اند و برنامه های آنها شامل تعمیرات خانه یا مشارکت با شرکت هایی مانند iFixit است.

پارلمان اروپا اخیرا قانون جدیدی را تصویب کرده است که به مصرف کنندگان اجازه می دهد دوباره به تلفن هایی با باتری های قابل تعویض به راحتی دسترسی پیدا کنند.