گوگل در حال اضافه کردن برخی ویژگی های جدید به نسخه iOS گوگل کروم برای جذب کاربران مرورگر سافاری برای آیفون است. این برنامه به زودی از گوگل لنز پشتیبانی خواهد کرد. قابلیتی که به دارندگان آیفون اجازه می دهد با استفاده از دوربین گوشی خود در وب جستجو کنند. یک برگه ترجمه نیز به نسخه iOS کروم اضافه خواهد شد، همراه با پشتیبانی بهتر از Google Calendar و Maps.

پشتیبانی از لنز Google جستجوی چیزهایی مانند گیاهان و لباس‌ها را در Chrome آسان می‌کند. در حال حاضر برای دسترسی به لنز در محیط iOS باید از برنامه جداگانه ای از این سرویس استفاده کنید، اما غول جستجوی اینترنتی در ماه های آینده همین ویژگی را به کروم اضافه خواهد کرد تا بتوانید از عکس های موجود یا جدید در دستگاه های iOS استفاده کنید. برای جستجو در اینترنت آن را بگیر

به گفته The Verge، نسخه iOS کروم بهبودهای دیگری نیز دریافت کرده است که در حال حاضر در دسترس هستند. گوگل پشتیبانی از سرویس ترجمه خود را در این مرورگر بهبود بخشیده است تا کاربران آیفون با انتخاب بخشی از متن روی صفحه و ضربه زدن روی گزینه Google Translate مستقیماً آن را ترجمه کنند. این ویژگی به ویژه برای وب سایت هایی که صفحات آنها به چندین زبان است مفید خواهد بود، زیرا کروم و حتی سافاری اکنون ترجمه کامل صفحه وب را ارائه می دهند.

علاوه بر این، قابلیت تقویم در نسخه iOS کروم نیز به زودی بهبود خواهد یافت. می‌توانید بدون تغییر به برنامه تقویم یا وارد کردن تاریخ به صورت دستی، رویدادها را در تقویم Google ایجاد کنید. بنابراین هنگامی که در حال وبگردی هستید، با ضربه زدن و نگه داشتن روی یک تاریخ، گزینه ای برای افزودن آن به تقویم گوگل خواهید دید که به طور خودکار اطلاعات زمان و مکان را پر می کند.