هواوی اخیرا نسخه بتای رسمی HarmonyOS 4 را در چین عرضه کرده است. بیش از 5 میلیون دستگاه این آپدیت را در طی دو هفته از عرضه آن نصب کردند. با این حال، در حال حاضر تنها چند گوشی هواوی دارای نسخه پایدار هستند. هواوی در حال کار بر روی بهبود نسخه بتا برای سایر دستگاه‌ها است تا افراد بیشتری بتوانند بعدها آپدیت دریافت کنند. طبق گزارش‌های اخیر، سری نوا 8 و تبلت های هواوی آپدیت بتای HarmonyOS 4 را دریافت کرده اند. لیست کامل را می توانید در زیر مشاهده کنید:

لیست به روز رسانی هارمونی او اس 4 بتا:

  • سری نوا 11 هواوی
  • هواوی نوا 8 / نوا 8 پرو / نوا 8 پرو 4G
  • Huawei Enjoy 50 Pro
  • Huawei Enjoy 60 Pro
  • هواوی Enjoy 60
  • هواوی نوا 9 اس ای
  • هواوی نوا 10 اس ای
  • هواوی نوا 10 جوانان
  • هواوی میت پد 11
  • Huawei MatePad 11 (2023)
  • هواوی میت پد ایر
  • Huawei MatePad Pro (10.8 اینچ)
  • MatePad Pro (11 اینچ)

در آپدیت پیش رو، تجربیات بصری و تعاملی جدیدی معرفی خواهند شد. به عنوان مثال، شما این گزینه را خواهید داشت که ایموجی مورد علاقه خود را به عنوان تصویر زمینه تنظیم کنید و نماد برنامه را متناسب با چیدمان دستگاه خود سفارشی کنید. این آپدیت همچنین شامل یک سیستم کنترل والدین است که به کاربران امکان می دهد دستگاه فرزند خود را با استفاده از شناسه هواوی نظارت کنند.

علاوه بر این، اعلان‌های یک برنامه به صورت هوشمند با هم گروه‌بندی می‌شوند و جزئیات جامع‌تری را بدون نیاز به باز کردن هر اعلان به صورت جداگانه ارائه می‌کنند. در اخبار مرتبط، میت 50 و پی 60 به‌روزرسانی پایدار HarmonyOS 4 را دریافت کرده‌اند. حجم بروزرسانی حدود 1.90 گیگابایت است.

به‌روزرسانی HarmonyOS 4 برای برخی دستگاه های هوآوی منتشر شد

در دیگر خبرها هواوی در حال آماده شدن برای عرضه سری میت 60 مورد انتظار در سال جاری است. در حالی که این شرکت سعی کرده از هر گونه افشا در مورد تلفن های هوشمند جلوگیری کند، یک مشاور شناخته شده اکنون جدول زمانی رونمایی  دستگاه های آینده را فاش کرده است.

در پست اخیر Weibo توسط 定焦数码، افشاگر فاش کرد که هوآوی ممکن است گوشی هوشمند Mate 60 خود را قبل از جشنواره میانه پاییز (29 سپتامبر) و روز ملی (1 اکتبر) در چین معرفی کند. این شرکت قصد دارد این گوشی هوشمند را قبل از تعطیلات معرفی کند تا از فروش بالا جلوگیری نشود. این بدان معناست که ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که این گوشی هوشمند قبل از پایان سپتامبر به فروش برسد. فاش کننده همچنین فاش کرده است که هواوی در تولید پرچمدار خود با مشکلی مواجه نیست، به این معنی که تاخیر بیشتری در عرضه  وجود نخواهد داشت.

گزارش‌های قبلی اشاره کرده‌اند که گوشی‌های هوشمند سری میت 60 از طراحی «داینامیک آیلند» بهره می‌برند که در اصل یک بریدگی دوربین جلوی بیضی شکل شبیه داینامیک آیلند در آیفون 14 پرو است. گفته می شود که این گوشی هوشمند دارای سیستم دوربین سه گانه با دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی است. صفحه نمایش یک پنل 6.7 اینچی 1.5K اولد خواهد بود.

افشاگری‌ها همچنین اشاره کرده‌اند که هوآوی ممکن است از Snapdragon 8 Gen 2 که قبلا شایعه شده بود استفاده نکند، اما از یک جایگزین مانند تراشه MediaTek استفاده کند. این انتخاب احتمالاً به این دلیل است که هواوی همچنان از تحریم های آمریکا علیه آنها رنج می برد. برای کسانی که اطلاع ندارند، در سال 2020، دولت ایالات متحده هوآوی را به فهرست نهادها اضافه کرد، که شرکت های آمریکایی را از فروش یا صادرات کالا، نرم افزار یا فناوری به هواوی بدون مجوز از دولت ایالات متحده منع می کند. این شامل تراشه‌هایی برای محصولات 5G می‌شد که عملاً هواوی را از آخرین تراشه‌های پیشرفته‌ای که برای گوشی‌های هوشمندش نیاز داشت، قطع کرد.

در دیگر خبرها هواوی در حال آماده شدن برای عرضه سری گوشی های پرچمدار مورد انتظار خود، میت 60، برای اواخر امسال است. این شایعات در حال حاضر به صورت روزانه شروع شده است. به گفته یکی از کارشناسان معتبر Digital Chat Station، جانشین Mate 50 دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی 1.5K OLED خواهد بود. علاوه بر این، انتظار می رود دستگاه دارای یک صفحه تخت با حاشیه های باریک و یک حفره دوربین در وسط نمایشگر باشد.

منبع

به این پست امتیاز بدید