دادگاهی در استرالیا اخیراً به شبکه اجتماعی X متعلق به ایلان ماسک دستور حذف ویدیوهای مربوط به حمله هفته گذشته در سیدنی را صادر کرد. ایلان ماسک نیز دولت این کشور را به سانسور متهم کرد. پس از این اتفاقات، نخست وزیر استرالیا، ایلان ماسک را یک میلیاردر متکبر خواند.

به گزارش بی‌بی‌سی، هفته گذشته، کمیسر امنیت سایبری استرالیا، پلتفرم X و دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی را تهدید کرد که اگر ویدیوهای حمله با چاقو به کلیسای سیدنی را که پلیس آن را یک حمله تروریستی خواند، حذف نکنند، جریمه‌های سنگینی خواهند داشت. شبکه اجتماعی X همچنین استدلال کرد که این دستور خارج از محدوده قوانین استرالیا است و این کشور می خواهد محتوا را در سایر کشورها نیز سانسور کند.

آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا نیز پس از درگیری های دولت با پلتفرم X گفت که آقای ماسک “فکر می کند فراتر از قانون و فراتر از عفت عمومی است”.

آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا

درگیری اخیر ایلان ماسک با دولت استرالیا

آنتونی آلبانیز در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «به نظر من این غیرعادی است که X تصمیم گرفته است از این قانون پیروی نکند و سعی دارد خود را توجیه کند.»

ماسک در این باره نوشت:

می‌خواهم لحظه‌ای از نخست‌وزیر (استرالیا) تشکر کنم که به مردم اطلاع داد که (X) تنها پلت‌فرم صادقانه است.»

ماسک همچنین قبلا از کمیسر امنیت سایبری استرالیا انتقاد کرده و او را “کمیسیون سانسور استرالیا” توصیف کرده است. آقای آلبانیز نیز از این کمیسر دفاع کرد و گفت که او در واقع از مردم استرالیا محافظت می کند. او گفت: «شبکه های اجتماعی باید از نظر اجتماعی مسئولیت پذیر باشند و آقای ماسک فاقد آن است.

دادگاه استرالیا همچنان ادامه دارد و هنوز مشخص نیست که دولت آن کشور چه سیاستی را در پیش خواهد گرفت.