با اضافه شدن زحل، تلسکوپ فضایی جیمز وب سرانجام از چهار دنیای غول پیکر در منظومه شمسی تصویربرداری کرد. مشاهدات این تلسکوپ از ششمین سیاره در همسایه کیهانی ما، که در 25 ژوئن 2023 ثبت شده است، برای نشان دادن نمایی باورنکردنی از حلقه های باشکوه زحل که در تاریکی فضا می درخشند، پالایش و پردازش شده است.

از سوی دیگر، دیسک زحل در تصویر جدید جیمز وب کاملا تاریک است و فاقد لایه های ابر مشخصه است. این سیاره از دید این تلسکوپ قهوه ای کم رنگ و بی خاصیت به نظر می رسد. دلیلش این است که جیمز وب جهان را در طول موج‌های نزدیک و میانی فروسرخ می‌بیند. این طول موج های نور معمولاً با چشم غیرمسلح انسان نامرئی هستند. اما آنها می توانند چیزهای زیادی را آشکار کنند.

به عنوان مثال، تابش حرارتی، که با گرما مرتبط است، تحت سلطه طول موج های مادون قرمز است. هنگامی که می خواهید بفهمید در داخل سیاره ای که توسط ابرهای غلیظ و ابری احاطه شده است، چه می گذرد، مطالعه دمای آن روشی ارزشمند برای درک سیاره است.

برخی از عناصر و فرآیندهای شیمیایی نیز نور مادون قرمز ساطع می کنند. در نتیجه، دیدن سیارات منظومه شمسی در طول موج‌هایی خارج از محدوده باریکی که توسط چشمان ما درک می‌شود، می‌تواند به ما اطلاعات بیشتری درباره ماهیت این دنیاها بدهد.