نپتون و اورانوس، غول‌های یخی منظومه‌ شمسی در نهایت چهره واقعی خود را به لطف پردازش مجدد تصاویر وویجر ۲، داده‌های تلسکوپ فضایی هابل و تلسکوپ بسیار بزرگ (VLT)، نشان دادند.

قبلا تصور می‌شد نپتون به رنگ لاجوردی تیره و اورانوس سبز آبی روشن باشد. بااین‌حال تصاویر جدید نشان می‌دهند این غول‌های یخی از نظر رنگی به یکدیگر نزدیک هستند و هر دو به رنگ سبزآبی دیده می‌شوند.

تصاویر اورانوس، هفتمین سیاره‌ی از خورشید و نپتون، هشتمین سیاره‌ی منظومه شمسی توسط کاوشگر وویجر ۲ به ترتیب در سال‌های ۱۹۸۶ و ۱۹۸۹ گردآوری شدند. با این‌حال گروهی از پژوهشگرها با پردازش مجدد تصاویر به رنگ‌های واقعی پی بردند. در واقع مشخص شد، شدت وضوح تصاویر واقعی نپتون برای نمایش جزئیات جوی این سیاره افزایش یافته بودند. به گفته‌ی پروفسور کاترین هیمانس، اخترشناس دانشگاه ادینبورگ:

در واقع پژوهشگران کاری را انجام دادند که به عقیده‌ی من این روزها افراد در اینستاگرام انجام می‌دهند و رنگ‌ها را دستکاری می‌کنند. آن‌ها رنگ آبی را افزایش دادند تا بتوانند جو نپتون را ببینند و به همین دلیل نپتون بسیار آبی به نظر می‌رسد؛ اما در واقعیت نپتون کاملا به اورانوس شبیه است.