سری آیفون 15 موردانتظار قرار است عکاسی از گوشی های هوشمند را با فناوری دوربین پیشرفته خود به ارتقا جدیدی برساند. طبق شایعات اخیر، همه مدل‌های این سری، از جمله آیفون 15 و آیفون 15 پلاس استاندارد، از یک دوربین 48 مگاپیکسلی چشمگیر بهره می‌برند که کیفیت تصویر برتر را برای کاربران عادی نوید می‌دهد.

انتظار می‌رود مدل‌های استاندارد دارای سنسور تصویر CMOS انباشته 1/1.5 اینچی (CIS) باشند که برای گرفتن نور بیشتر و ارائه نمایش رنگ‌های پیشرفته در شرایط کم نور طراحی شده است. این پیشرفت بدون شک منجر به نتایج بهتر عکاسی حتی در سناریوهای چالش برانگیز نور می شود. حالت 2X یکی دیگر از ویژگی‌های هیجان‌انگیز مدل‌های غیر پرو است که هدف آن بهبود عکاسی پرتره با شبیه‌سازی پرسپکتیو چشم انسان است. انتظار می رود این ویژگی تصاویر واقعی تر و کمتر تحریف شده را تولید کند و تجربه عکاسی لذت بخشی را برای کاربران فراهم کند.

اگرچه مدل‌های استاندارد آیفون 15 و آیفون 15 پلاس ممکن است حسگر کمی کوچک‌تر در مقایسه با نسخه‌های Pro داشته باشند، اما CISبا سایز 1/1.5 اینچی آن‌ها همچنان نشان‌دهنده افزایش قابل توجه 27 درصدی اندازه سنسور نسبت به مدل‌های قبلی آیفون 14 است. در حالی که متخصصان ممکن بوده متوجه تفاوت در سناریوهای خاص عکاسی شوند، کاربر عادی می تواند انتظار بهبود قابل توجهی در کیفیت تصویر داشته باشد.

افشا اخیر توسط RGcloudS در توییتر نشان می‌دهد که مدل‌های آیفون 15 از طراحی لنز هیبریدی جدیدی برای دوربین اصلی خود برخوردار خواهند بود که شامل یک عنصر شیشه‌ای و شش عنصر پلاستیکی می شود. این طراحی با دیافراگم f/1.7 نوید بهبود عکاسی در نور کم را با جذب 20 درصد نور بیشتر نسبت به مدل‌های آیفون 14 پرو می‌دهد. با وجود نگرانی‌ها در مورد کاهش احتمالی دیافراگم در مدل‌های غیر پرو، لنز هیبریدی و تراشه A16 Bionic انتظار می‌رود که تفاوت‌های عملکردی را جبران کنند.

انتخاب اپل برای اجرای این ارتقاء دوربین در مدل‌های استاندارد بر اساس اطلاعات حاصل از عملکرد فروش آیفون 14 است. در حالی که مدل‌های غیر پرو آیفون 15 از لنز تله‌فوتو برای زوم اپتیکال یا اسکنر LiDAR بهره نمی‌برند، پیشرفت‌های کلی در فناوری دوربین احتمالاً برای مخاطبان گسترده‌تری جذاب است و تجربه عکاسی چشمگیری را برای کاربران روزمره ارائه می‌دهد.

آیفون 15 دوربین بهتری دارد

در دیگر خبرها اپل سال‌هاست که با آیفون‌های خود یکی از نیروها در بازار گوشی‌های هوشمند بوده است. حتی با وجود فروش کمتر نسبت به سامسونگ، این شرکت همچنان درآمد بیشتری کسب می‌کند زیرا مدل‌های گران‌قیمت بیشتری را می‌فروشد.

با این حال، با وجود این موفقیت، برخی از افراد اپل را به دلیل عدم خلاقیت کافی مورد انتقاد قرار می دهند. به عنوان مثال، رقبایی مانند سری گلکسی اس در چند نسل گذشته تلاش کرده اند تا تجربه تمام صفحه بدون حاشیه را کامل کنند. از سوی دیگر، سری آیفون 12، آیفون 13 و آیفون 14 به دلیل نسبت صفحه نمایش به حاشیه مورد انتقاد قرار گرفته اند. با این حال، طبق گزارش های اخیر، اپل در حال کار با Samsung Display و LG Display برای توسعه نمایشگر OLED بدون حاشیه برای آیفون است.

همانطور که می دانید، اپل ترجیح می دهد به جای تولید آن، بر توسعه فناوری خود تمرکز کند. این بدان معناست که آنها برای تولید محصولات خود مانند آیفون و مک به تولیدکنندگانی مانند فاکسکان و TSMC اعتماد دارند. داستان برای فناوری های صفحه نمایش مشابه است. این شرکت صفحه نمایش های خود را نمی‌سازد، بنابراین با شرکت هایی مانند سامسونگ و ال جی کار می کنند. بنابراین، اگر غول فناوری بخواهد گوشی با صفحه نمایش OLED بدون حاشیه بسازد، باید با این رقبا همکاری کند.

با این حال، ایجاد یک آیفون بدون حاشیه کار آسانی نیست. برای رسیدن به این هدف، اپل باید تمام قطعات الکترونیکی را که در حال حاضر در قاب قرار دارند به زیر صفحه نمایش منتقل کند. این امر مستلزم ایجاد پیشرفت های بزرگ در دو فناوری به نام های “Thin Film Encapsulation” و Under Panel Camera است. TFE مانند یک پوشش محافظ برای صفحه نمایش است که از چندین لایه نازک از مواد خاص ساخته شده است. این “روکش” از صفحه نمایش OLED در برابر آسیب دیدن رطوبت و اکسیژن محافظت می کند. اپل می خواهد که این لایه های محافظ حتی نازک تر از آنچه اکنون هستند باشد.

منبع

به این پست امتیاز بدید