کاسیوس، بزرگترین تمساح جهان در اسارت، سالم است اما گاهی اوقات رفتارهایی از خود نشان می دهد که ممکن است مربوط به ترومایی باشد که در جوانی در طبیعت متحمل شده است.

کاسیوس بزرگترین تمساح جهان است که در اسارت زندگی می کند و طول آن 5.5 متر است و اخیراً 120 ساله شده است. تادی اسکات، نگهبان تمساح در پارک مارین لند، جایی که کاسیوس در آن زندگی می کند، به لایو ساینس گفت: «در یک بررسی سلامتی که در 19 ژوئن انجام شد، دلیلی برای این باور نداشتیم که کاسیوس تا سال های آینده زنده نخواهد بود.» سالی آیسبرگ، مدیر بخش مرکز تحقیقات کروکودیل استرالیا رهبری این ارزیابی را بر عهده دارد.

آدام روزنبلات، استادیار زیست شناسی در دانشگاه فلوریدا شمالی، گفت که محققان نمی دانستند که تمساح های آب شور (تمساح متخلخل) چند سال عمر می کنند؟ او می گوید: “من حدس می زنم که حداکثر طول عمر کروکودیل ها به عنوان یک گروه بین 100 تا 120 سال است، اما آنها فقط در اسارت به این سن می رسند.” در طبیعت، اکثر کروکودیل ها احتمالا بیش از 60 سال عمر نمی کنند.

کاسیوس بیش از 35 سال را در پارک مارینلند در جزیره سبز استرالیا گذراند. در سال 1984 پس از حمله به دام و پس از حدود 80 سال زندگی در طبیعت در یک مزرعه دستگیر شد.

این تمساح غول پیکر زمانی که نگهبانان از ماشین های اطراف پارک استفاده می کنند وحشت می کند. این ترس ممکن است ناشی از ضربه ای باشد که او در طول زندگی خود در طبیعت متحمل شده است.

نگهبانان به آیسبرگ گفتند که کاسیوس وقتی از ابزار و ماشین آلات پر سر و صدا در نزدیکی او استفاده می کرد، رفتار عجیبی داشت و واکنش بدی نشان می داد. آیسبرگ معتقد است که کروکودیل زمانی که از طبیعت گرفته شده در وضعیت بدی قرار داشته است.

وقتی کاسیوس گرفتار شد، نوک پوزه اش را گم کرده بود. این امر باعث شد تا محققان تصور کنند که او مسئول حملات به قایق‌هایی است که در آن زمان به تمساح دیگری به نام Sweetheart نسبت داده می‌شد. گراهام وب، محقق تمساح که در دستگیری کروکودیل شرکت داشت، گفت: نوک پوزه آن شکسته شد که ممکن است در اثر حمله به پروانه قایق ایجاد شده باشد.