صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال Binance می گوید با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) برای ادامه فعالیت در ایالات متحده به توافق رسیده است. کمیسیون بورس و اوراق بهادار چند هفته پیش بایننس را به دادگاه برد و بر اساس تسویه حساب جدید، بایننس می تواند بدون هیچ مشکلی تا زمان حل شدن پرونده به فعالیت خود ادامه دهد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده معتقد است که بایننس و موسس آن (چانگ پنگ ژائو یا جی) افزایش غیرقانونی حجم معاملات و ادغام دارایی های مشتریان. طبق قانون، سرمایه گذاران آمریکایی ملزم به تجارت در شعبه ایالات متحده بایننس هستند، اما ظاهرا بایننس نتوانسته است از فعالیت آنها در این سرویس بین المللی جلوگیری کند.

به گفته Engget، SEC به دنبال مسدود کردن تمام دارایی های بایننس در ایالات متحده تا زمانی که این پرونده حل و فصل شود، بوده است. رگولاتور گفت که مسدود کردن دارایی‌های بایننس برای محافظت از وجوه مشتریان و جلوگیری از انتقال پول به حساب‌های خارج از ایالات متحده ضروری است. بایننس گفت مسدود شدن دارایی ها باعث می شود این شرکت از بازار بسیار مهم ایالات متحده خارج شود.

پس از مدت ها رفت و برگشت، سرانجام قاضی مسئول پرونده در حکمی اعلام کرد که بایننس و کمیسیون بورس و اوراق بهادار باید برای حفاظت از دارایی های مشتریان به توافق برسند.

SEC می گوید بایننس موافقت کرده است که تمام دارایی های متعلق به مشتریان آمریکایی را به این کشور منتقل کند. علاوه بر این، شعبه بین‌المللی Binance و CZ اجازه دسترسی یا کنترل دارایی‌های شعبه ایالات متحده را ندارند.

بنابراین تا زمان حل شدن پرونده، شعبه آمریکایی بایننس (Binance.US) تنها مجاز به انتقال پول برای پرداخت هزینه ها یا انجام تعهدات قانونی خود است. بایننس ملزم به ایجاد کیف پول های مشتریان جدید است که کارمندان بین المللی به آن دسترسی نخواهند داشت.

تسویه حساب بین بایننس و کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده باید توسط یک قاضی تایید شود امی برمن و حتی در صورت تحقق نیز کار آغاز شده توسط این کمیسیون را به پایان نخواهد رساند. کمیسیون بورس و اوراق بهادار می‌گوید مشتریان آمریکایی می‌توانند تمام دارایی‌های خود را تا زمانی که پرونده در جریان است از بایننس خارج کنند.

پرونده Binance تنها بخش کوچکی از پروژه بزرگتر دولت ایالات متحده برای مقابله با صنعت کریپتو است. اواخر سال گذشته، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده سام بنکمنفرید، مدیر عامل شرکت را به صرافی ناموفق FTX به چندین کلاهبرداری متهم کرد. یک روز پس از طرح شکایت بایننس، شاهد شکایتی نیز علیه کوین بیس بودیم. کوین بیس بزرگترین پلتفرم تجارت ارزهای دیجیتال در ایالات متحده است.