قیمت بیت کوین در شعبه آمریکایی صرافی بایننس (Binance.US) به طور موقت رشد انفجاری را تجربه کرد و به 138000 دلار رسید. خبرگزاری CoinDesk می گوید این افزایش قیمت در جفت ارز معاملاتی بیت کوین / تتر مشاهده شد.

قیمت بیت کوین تنها در چند ثانیه در ساعت 6:50 صبح به وقت محلی به سطح 138000 دلار رسید و در مدت کوتاهی به سطح عادی بازگشت. تمام جفت های معاملاتی بیت کوین دیگر در آن زمان بالاترین رکورد خود را حفظ کرده بودند.

یک سناریوی ممکن این است که یک معامله گر بخواهد بیت کوین را با حق بیمه 450٪ خریداری کند. البته بعید است که این موضوع عامل اصلی باشد. هر واحد بیت کوین در حال حاضر 29000 دلار معامله می شود.

این احتمال وجود دارد که قیمت 138000 دلار نتیجه نقدینگی پایین بیت کوین نسبت به تتر در شعبه ایالات متحده صرافی بایننس باشد.

داده های عمق بازار نشان می دهد که خرید 400000 دلار بیت کوین در جفت ارز معاملاتی BTC/Tether می تواند قیمت را تا 2 درصد افزایش دهد. وقتی در مورد جفت ارز معاملاتی BTC/USD (بیت کوین و دلار آمریکا) صحبت می کنیم، حداقل مبلغ پرداختی برای این اثر به 842000 دلار می رسد.

عمق بازار به سطح نقدینگی در بازار مالی اشاره دارد. عمق بازار در شعبه آمریکایی بایننس نسبت به ماه گذشته 76 درصد کاهش یافته است و این بدان معناست که بسیاری از معامله گران تصمیم گرفته اند سرمایه خود را از این بورس خارج کنند.

مبارزه بایننس با سرکوب دولت ایالات متحده کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده معتقد است که بایننس و موسس آن (چانگ پنگ ژائو یا جی) افزایش غیرقانونی حجم معاملات و ادغام دارایی های مشتریان.

در پی شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار، ممکن است تمامی دارایی های بایننس در ایالات متحده مسدود شود. اما در نهایت آن بورس ابتدا با کمیسیون بورس و اوراق بهادار به توافق رسید.