تیم کوک در گزارش درآمد سه‌ماهه‌ی مالی سوم ۲۰۲۳ اپل، توضیحاتی درمورد پیشرفت این شرکت در حوزه‌ی هوش مصنوعی مولد ارائه داد. ظاهراً غول فناوری اهل کوپرتینو از سال‌ها قبل در این بخش سرمایه‌گذاری کرده و کمی عجیب به‌نظر می‌رسد که تاکنون هیچ محصول یا خدمات مرتبطی ارائه نداده است.

بر هیچ‌کس پوشیده نیست اپل در بازار هوش مصنوعی از رقبایش عقب مانده زیرا ChatGPT با ایجاد سروصدای بسیار زیاد در سرتاسر جهان، مایکروسافت و گوگل را مجبور کرد به‌ترتیب چت‌بات‌های بینگ و بارد را برای رقابت راه‌اندازی کنند.

کوک در گفت‌وگو با رویترز موضع خود را درمورد روش استفاده از هوش مصنوعی مولد در محصولات آینده‌ی اپل ارائه داد. او می‌گوید هدف شرکت مطبوعش، بهبود محصولات و خدمات و کمک به ایجاد زندگی بهتر برای مردم است.

شاید هدف کوک برای هوش مصنوعی مولد قابل درک باشد، اما هنوز مشخص نیست آیا از تکنولوژی مورداشاره در سیری استفاده خواهد کرد یا چت‌بات کاملاً جدیدی به‌نام Apple GPT از راه خواهد رسید. پیش‌از این گفته شده سازنده‌ی آیفون استراتژی مشخصی برای ارائه‌ی چت‌بات ندارد و علاوه‌براین به‌نظر می‌رسد دو تن از مدیران ارشد شرکت درمورد نحوه‌ی ادامه‌ی کار با هوش مصنوعی اختلاف‌نظر دارند.

تحلیل‌گر نام‌آشنا، مینگ‌چی کو نیز اخیراً اعلام کرده که اپل در حوزه‌ی هوش مصنوعی از رقبایش عقب مانده اما قصد دارد وقت خود را صرف بهبود قابلیت‌های هوش مصنوعی کند.