ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، روز خبرسازی در دادگاه گوگل داشت. او به‌طور مستقیم اعتراف کرد که بینگ در حال حاضر نمی‌تواند با گوگل رقابت کند و قرارداد پرحاشیه‌ی اپل و گوگل، اجازه‌ نمی‌دهد که سافاری توسط کروم از بین برود.

بر اساس گزارش ورج، نادلا معتقد است که قرارداد اپل و گوگل صرفاً به سودآوری ارتباط ندارد و فلسلفه‌های دیگری در پشت آن خوابیده است. او می‌گوید در صورت تبدیل‌شدن بینگ به موتور جست‌و‌جوی پیش‌فرض آیفون، گوگل می‌تواند ازطریق یوتیوب و جیمیل، کروم را در معرض توجه قرار دهد و سافاری را از بین ببرد.

با همه‌ی این‌ها، مایکروسافت به‌خوبی می‌داند که برای تبدیل‌کردن بینگ به موتور جست‌وجوی بهتر، به کاربر نیاز دارد. نادلا می‌گوید اگر مایکروسافت به کاربران میلیاردی اپل دسترسی داشته باشد، توانایی بهبود چشم‌گیر بینگ را دارد.

نادلا می‌گوید دسترسی به کاربر پرتعداد به حدی مهم است که مایکروسافت در مذاکرات سال ۲۰۲۰ حاضر بود اسم بینگ را از نتایج جست‌و‌جوی محصولات اپل حذف کند. هفته‌ی گذشته اعلام شد که مایکروسافت در پی فروش بینگ به اپل بوده است.