پنج سال پیش جینسون هوانگ، مدیرعامل انویدیا، تقریباً 3 میلیارد دلار سهام در آن شرکت داشت. همین مقدار سهام هم اکنون 90 میلیارد دلار ارزش دارد.

رشد انفجاری انویدیا بسیاری از تحلیلگران را شگفت زده کرده است. تیم سبز در گزارش مالی فصل اول 2024 اعلام کرد که برای سومین فصل متوالی رشد 200 درصدی داشته است.

تقاضای شدید برای پردازنده های هوش مصنوعی نقش مهمی در رشد فروش انویدیا ایفا کرده است. هوانگ پیش بینی بهتر از حد انتظار را ارائه کرد و به سرمایه گذاران گفت که شرکت او تقاضای زیادی برای پردازنده های هوش مصنوعی دریافت کرده است.

هوانگ می گوید: «ما اساساً نحوه کار رایانه ها و کارهایی که آنها می توانند انجام دهند را تغییر می دهیم.

هوانگ حدود 86.76 میلیون سهام انویدیا (بیش از 3.5 درصد از کل سهام) را در اختیار دارد. با افزایش بیش از 9 درصدی قیمت سهام به حدود 1038 دلار، ارزش سهام هوانگ یک شبه حدود 7.7 میلیارد دلار افزایش یافت.

در طول پنج سال گذشته، ارزش سهام انویدیا 28 برابر شده است. مدیر اجرایی 61 ساله Nvidia در سال 1993 این شرکت را با هدف ساخت پردازنده های گرافیکی برای بازی های ویدیویی تاسیس کرد. فروش کارت گرافیک بزرگترین منبع درآمد انویدیا برای بیش از یک دهه بوده است. اما اکنون حوزه‌های دیگری مانند زیرساخت ابری و هوش مصنوعی به منبع درآمد بزرگی برای تیم سبز تبدیل شده‌اند.