جینسون هوانگبنیانگذار و مدیر عامل انویدیا می گوید که ساعت 6 صبح از خواب بیدار می شود و شروع به ورزش می کند. او 14 ساعت به کار خود ادامه می دهد.

فهرست میلیاردرهای بلومبرگ، هوآنگ را با ثروت خالص 73 میلیارد دلار، بیستمین فرد ثروتمند جهان معرفی کرده است. اما به نظر می رسد که ثروتمند بودن مسئولیت سنگینی است. او سال گذشته در اجلاس DealBook نیویورک تایمز گفت: “من مغرور و با اعتماد به نفس از خواب بیدار نمی شوم.” بلکه مضطرب و علاقه مند از خواب بیدار می شوم».

دلیل اضطراب و نگرانی هوانگ این است که انویدیا در اواخر دهه 1990 در آستانه ورشکستگی قرار داشت. خاطره ای که هنوز نتوانسته فراموشش کند.

پس از مایکروسافت و اپل، انویدیا اکنون بیش از 2 تریلیون دلار ارزش دارد. یکی از دلایل افزایش ارزش این شرکت افزایش تقاضا برای تراشه های هوش مصنوعی انویدیا است.

بلومبرگ

استانداردهای مدیریت هوانگ بسیار بالاست. هوانگ می‌گوید سخت‌گیر و کمال‌گرا است و کار برای او فرآیند دشواری است. مدیرعامل انویدیا در سن 61 سالگی هنوز سرحال به نظر می رسد و هیچ نشانه ای از خستگی و نقص در آن دیده نمی شود.

هوانگ هر روز هفته حتی در روزهای تعطیل کار می کند و عاشق کاری است که انجام می دهد. هوانگ می گوید از لحظه ای که بیدار می شود تا لحظه ای که به رختخواب می رود کار می کند: «من هفت روز در هفته کار می کنم. وقتی کار نمی کنم به کار فکر می کنم و وقتی کار می کنم کار می کنم! پای فیلم می نشینم. اما یادم نیست؛ چون به کار فکر می کنم.»

برخلاف بسیاری از مدیران ارشد صنعت فناوری، هوانگ معتقد است که اگر مدام در حال مصاحبه باشید، نمی توانید یک “نگهبان فرهنگ” باشید. هوانگ می گوید مدیران باید گزارش های مستقیم از اکثر کارمندان دریافت کنند.

هوانگ در سال 2003 به دانشجویان دانشگاه استنفورد گفت که سعی کرد وقت خود را در زمینه هایی بگذراند که تأثیر طولانی مدت بر شرکت داشته باشد. او افزود که به عنوان یک مدیر عامل، زمان همیشه از آن شما نیست.

هوانگ می‌گوید: «من اغلب وارد دفتر می‌شوم و به برنامه‌ریزم می‌گویم که تقویمم را پاک کند تا بتوانم زمان را به عقب برگردانم. اغلب اوقات، به عنوان یک مدیر، به این نتیجه می رسید که کم خوابی انتخاب عاقلانه ای است. چون وقتی نمی خوابی وقت بیشتری داری.”

یکی از زمینه هایی که هوانگ در آن زمان می گذراند، برنامه ریزی محصول و برنامه ریزی استراتژیک است که از آن بسیار لذت می برد.