با آمدن تاردز تنش بین مارک زاکربرگ و الون ماسک به بالاترین سطح رسید. در حالی که این دو در مورد مبارزه در قفس صحبت می کنند، آنها از قبل دارای پلتفرم های اجتماعی هستند که رقبای مستقیم هستند.

مدت کوتاهی پس از راه اندازی Tradeds، ایلان ماسک مارک زاکربرگ و تیمش را به «کلاهبرداری» متهم کرد و وکیل توییتر گفت این شبکه اجتماعی از متا به دلیل سرقت اسرار تجاری شکایت خواهد کرد.

در همان زمان اسکرین شات هایی از مکالمات زاکربرگ در 19 سالگی فاش شد و جنجال زیادی به پا کرد.

توییتی که اسکرین شات زاکربرگ را فاش می کند بیش از 13 میلیون بازدید داشته و بیش از 85000 بار لایک شده است.

مارک زاکربرگ برای هر کسی که می پرسد آیا به اطلاعاتی در مورد افراد در هاروارد نیاز دارد نامه می نویسد. زاکربرگ می گوید: من بیش از 4000 ایمیل، عکس و آدرس دارم. فرد طرف مقابل از زاکربرگ می پرسد که چگونه به چنین اطلاعاتی دسترسی پیدا کرده است و مدیر عامل فعلی متا پاسخ می دهد که افراد خودشان چنین اطلاعاتی را ضبط کرده اند: «نمی دانم چرا. آنها به من اعتماد دارند. “احمق های لعنتی.”

بررسی ها نشان می دهد که مکالمه 19 ساله زاکربرگ واقعی است. خبرگزاری Business Insider ۱۳ سال پیش بر اساس این اسکرین شات مقاله ای منتشر کرد.

ایلان ماسک که با زاکربرگ رابطه خوبی ندارد و اخیراً تا آنجا پیش رفته که در قفس با او مبارزه کرده است، زیر توییت حاوی اسکرین شات از دو علامت تعجب استفاده کرده است.

متا سالهاست که سابقه خوبی در حفظ حریم خصوصی نداشته است. این شرکت توسط رگولاتورهای اروپایی صدها میلیون دلار جریمه شده است. بزرگترین نمونه نقض حریم خصوصی متا در رسوایی کمبریج آنالیتیکا اتفاق افتاد.