مدتی است که می دانیم متا، شرکت مالک اینستاگرام، در حال کار بر روی یک شبکه اجتماعی جدید برای رقابت با توییتر است. حالا این شبکه اجتماعی با نام Instagram Threads یا به سادگی Threads منتشر شده و می خواهد توییتر را به چالش بکشد. اما Threads اینستاگرام چیست و چگونه می توانیم از این برنامه استفاده کنیم؟ در این مقاله همه چیز را در مورد برنامه Instagram Threads به شما خواهیم گفت.

توییتر از زمانی که ایلان ماسک، ثروتمندترین مرد جهان به قدرت رسید، تغییرات زیادی کرده است. این تغییرات که بعضاً خواسته کاربران را برآورده نمی کرد، عده ای را به سمت شبکه های اجتماعی جایگزین از جمله Bluesky سوق داد. متا نیز از این فرصت استفاده کرد و شبکه اجتماعی جدید خود را راه اندازی کرد. با دیجیاتو همراه باشید تا شما را به طور کامل با موضوعات اینستاگرام آشنا کنیم.

موضوعات اینستاگرام چیست؟

Instagram Threads نسخه متنی شبکه اجتماعی محبوب اینستاگرام است که برای رقابت با توییتر ساخته شده است. در حالی که اینستاگرام روی عکس‌ها و ویدیوها تمرکز می‌کند، Threads مانند توییتر روی متن تمرکز می‌کند، اگرچه می‌توانید عکس‌ها و ویدیوها را نیز به اشتراک بگذارید.

اپلیکیشن Threads صبح پنجشنبه برای اندروید و iOS منتشر شد. این شبکه اجتماعی در حال حاضر دارای نسخه وب نیز می باشد، اما عملکرد آن نسبت به اپلیکیشن محدودتر است. همچنین خبری از نرم افزار Threads نیست. بنابراین برای استفاده کامل از این شبکه اجتماعی باید به سراغ اپلیکیشن آن در گوشی های اندروید و آیفون بروید.

لازم به ذکر است که اپلیکیشن Threads در حال حاضر دارای اشکالاتی است. برای مثال برای حذف اکانت Tradez باید اکانت اینستاگرام خود را حذف کنید. یا اینکه در حال حاضر گزینه ای برای ارسال پیام خصوصی یا پیام مستقیم وجود ندارد.

اپلیکیشن Instagram Threads را دانلود کنید

برنامه Threads برای iOS یا iPhone و همچنین گوشی های اندروید در دسترس است. برای دانلود اپلیکیشن شبکه اجتماعی Trades از کادر برنامه زیر استفاده کنید:

سازنده:
.Instagram, Inc
قیمت:
رایگان
گروه بندی:
تعریف نشده
سیستم عامل:
اندروید و iOS
حجم صدا:
74 و 254 مگابایت
زبان:
انگلیسی

نحوه ثبت نام و ورود به برنامه Threads اینستاگرام

حالا که با اینستاگرام trds با آن آشنا شدید و آن را برای گوشی اندروید یا آیفون خود دانلود کرده اید، می خواهیم نحوه ثبت نام و ورود به آن را به شما آموزش دهیم. با باز کردن این برنامه، در پایین نواری با عبارت “Sign in with Instagram” یا sign in with Instagram مشاهده می کنید.

باید توجه داشته باشیم که استفاده از Thread های اینستاگرام با IP ایرانی امکان پذیر نیست، بنابراین باید ابزار تغییر IP را انتخاب کنید.

به لطف این قابلیت، نیازی به انجام کار خاصی ندارید و می توانید با اکانت اینستاگرام خود وارد تراکنش ها شوید. اگر چندین حساب دارید، می توانید Switch Accounts را در پایین صفحه انتخاب کنید. این شما را به صفحه جدیدی هدایت می کند که در آن اکانت های اینستاگرام شما در مقابل شما قرار می گیرد. به طور کلی پس از انتخاب اکانت اینستاگرام خود وارد Trades می شوید.

نحوه استفاده از معاملات اینستاگرام

پس از ورود به Trends، صفحه ای با چندین گزینه یا نماد در پایین مشاهده خواهید کرد که به شرح زیر است:

  • یک نماد خانه که شما را به فید اصلی می برد.
  • آیکون ذره بین که از طریق آن می توانید اکانت مورد نظر را جستجو کنید و شما را به صفحه جستجو می برد.
  • نماد کاغذ و قلمی که به شما امکان می دهد گزارش جدیدی بنویسید.
  • آیکون قلب که فعالیت های شما را نشان می دهد و البته چندین گزینه در بالای این صفحه مانند همه و پاسخ وجود دارد.
  • یک نماد انسانی که شما را به نمایه Threads می برد.

می‌توانید پست‌ها را در شبکه‌های اینستاگرام لایک، بازنشر یا نقل قول کنید و همچنین آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی دیگر مانند اینستاگرام و حتی توییتر به اشتراک بگذارید.

برای نوشتن یک معامله جدید، به سادگی روی نماد قلم و کاغذ کلیک کنید و شروع به تایپ متن مورد نظر کنید. البته مانند توییتر در این پلتفرم با محدودیت کاراکتر مواجه هستیم و برنامه Instagram Threads دارای محدودیت 500 کاراکتری است. با انتخاب نماد گیره کاغذ، می توانید عکس، ویدیو یا فایل گیف را به پست خود اضافه کنید.

خوب است بدانید در صفحه پروفایل بالای عکس شما یک آیکون اینستاگرام وجود دارد که با انتخاب آن اپلیکیشن اینستاگرام باز شده و به پروفایل شما در این شبکه اجتماعی می رود.

تنظیمات اپلیکیشن Instagram Threads

مانند هر برنامه دیگری، Trades تنظیمات خاص خود را دارد. متا تصمیم گرفت برای تنظیمات حریم خصوصی یک آیکون جداگانه در نظر بگیرد، اگرچه در تنظیمات اصلی نیز گزینه حریم خصوصی وجود دارد. در این بخش می‌توانید حساب خود را خصوصی یا عمومی کنید، نام‌ها را کنترل کنید، حساب‌ها را نادیده بگیرید یا کلمات را مخفی کنید. همچنین پروفایل هایی را که دنبال می کنید در این قسمت و در گزینه Profiles you follow مشاهده کنید.

در سمت راست بالای پروفایل و در کنار آیکون اینستاگرام یک آیکون با دو خط وجود دارد که با انتخاب آن می توانید به تنظیمات برنامه Threads دسترسی پیدا کنید. در این بخش می توانید اعلان ها را کنترل کنید، تنظیمات حساب خود را تغییر دهید و حتی از حساب خود خارج شوید. در قسمت اکانت نیز امکان غیرفعال کردن موقت اکانت وجود دارد، اما همانطور که گفتیم برای حذف آن، اکانت اینستاگرام شما حذف خواهد شد.

نتیجه

در این مقاله همه چیز را در مورد برنامه Instagram Threads به شما گفتیم. Instagram Threads شبکه اجتماعی متا جدیدی است که می خواهد با توییتر رقابت کند. برخلاف اینستاگرام، Threads نرم‌افزاری برای رایانه ندارد، اما می‌توانید پروفایل‌های مختلفی را در نسخه وب آن مشاهده کنید، اگرچه برای استفاده کامل باید به برنامه Threads در تلفن‌های اندروید و آیفون بروید.

اپلیکیشن Threads اینستاگرام همچنان در خط مقدم است و باید منتظر باشیم تا ویژگی های بیشتری به آن اضافه شود، اما ده ها میلیون کاربر در حال حاضر به آن پیوسته اند. انتظار می‌رود اینستاگرام Threads به زودی صدها میلیون کاربر داشته باشد و به تهدیدی جدی برای توییتر ایلان ماسک تبدیل شود.

سوالات متداول در مورد معاملات اینستاگرام

موضوعات اینستاگرام چیست؟

Instagram Threads یک شبکه اجتماعی متعلق به متا است که نسخه متنی اینستاگرام است و می خواهد با توییتر رقابت کند. اپلیکیشن Trades برای اندروید و آیفون همراه با نسخه تحت وب نیز منتشر شده است.

آمد برنامه Threads اینستاگرام رایگان است؟

بله، Threads رایگان است و برای استفاده از آن نیازی به پرداخت هزینه ندارید.

چگونه می توانیم از معاملات اینستاگرام ثبت نام کنیم و از آن استفاده کنیم؟

استفاده از Threads با IP ایرانی امکان پذیر نیست، بنابراین ابتدا باید به سراغ ابزارهای تغییر IP بروید. هنگامی که آدرس IP را تغییر دادید، می توانید با حساب اینستاگرام خود وارد Trades شوید و در آن پست ارسال کنید، پست های دیگران را ببینید و اکانت های مورد نظر خود را دنبال کنید.

برنامه Threads را از کجا دانلود کنیم؟

می توانید اپلیکیشن Trends اینستاگرام را برای گوشی های اندرویدی از پلی استور و برای آیفون از اپ استور دانلود کنید.