الون ماسک از شب گذشته محدودیت بزرگی برای توییتر اعمال کرد و شرکت‌های صنعت هوش مصنوعی را مقصر این وضعیت دانست. ماسک می گوید این شرکت ها در حال جمع آوری حجم عظیمی از داده ها از توییتر هستند.

به گفته The Verge، محدودیت های جدید توییتر موقتی هستند. بر این اساس، حساب‌های توییتر تأیید نشده تنها می‌توانند ۶۰۰ پست در روز و ۳۰۰ پست برای حساب‌های تأیید نشده جدید ببینند. از طرف دیگر، اگر تیک آبی داشته باشید، می توانید روزانه 6000 پست بخوانید.

مدت کوتاهی پس از اعمال محدودیت های جدید توییتر، ایلان ماسک گفت که تعداد پست ها برای حساب های تایید شده به زودی به 8000 خواهد رسید که این تعداد برای کاربران تایید نشده و کاربران جدید به ترتیب 800 و 400 خواهد بود.

محدودیت جدید توییتر در حالی است که این شبکه اجتماعی مشاهده پست‌ها را بدون ورود به سیستم غیرممکن کرده است. قبل از این محدودیت ها، امکان مشاهده توییت ها و پاسخ ها از طریق نسخه وب بدون ورود به حساب کاربری وجود داشت. با این تغییر جدید، کاربران اکنون “مجبور” هستند که یک حساب کاربری توییتر ایجاد کنند و برای فعالیت گسترده هزینه کنند.

محدود کردن بازدید از توییت ها تنها یکی از راه های ایلان ماسک برای افزایش درآمد توییتر است. توییتر در اوایل آوریل اعلام کرد که قیمت های API را به شدت افزایش خواهد داد. ایلان ماسک همچنین سرویس اشتراک آبی را اصلاح کرد و اکنون برای دریافت تیک آبی باید ماهانه هشت دلار بپردازید.

ایلان ماسک شرکت‌های هوش مصنوعی را که حجم زیادی از داده‌ها را از اینترنت جمع‌آوری می‌کنند، مقصر محدودیت‌های جدید توییتر می‌داند. او می‌گوید حجم جمع‌آوری داده‌ها افزایش یافته است و این بر تجربه کاربری توییتر تأثیر منفی گذاشته است.